۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۷۳۰۴۲
حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی:

میل به حجاب و پوشش ریشه در باطن و فطرت انسان دارد

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر اینکه میل به حجاب و پوشش ریشه در باطن و فطرت انسان دارد، گفت: اگر حیا و عفت از جامعه رخت برکند، تمام دین و ایمان مردم از بین می رود.
حجت ‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، ظهر امروز در نشست تخصصی «حجاب و عفاف، تضمین کننده بنیان خانواده» در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این استان، با بیان اینکه سوره اعراف در قرآن یکی از سوره ‌های بنیادی در زمینه شیطان شناسی و شیطان ستیزی است، گفت: هر کس در ماه حداقل یکبار این سوره را قرائت کند از وسوسه های شیطانی خارج می شود.

وی با تشریح مهمترین موضوعات کاربردی این سوره نورانی خاطرنشان کرد: قرائت و عمل به دستورات خدا که در سوره اعراف آمده است موجب می ‌شود افراد جامعه از سه ضلع دنیا، شیطان و انسان خارج شوند.

حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه وظیفه هر مسلمان انجام دستورات الهی در تمامی امور زندگی خود است، ادامه داد: فضیلتی که برای سوره ها بیان می شود فضیلت تدبر و قرائت است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در آیه 16 سوره اعراف به نقشه های مختلف ابلیس اشاره شده است، تصریح کرد: ابلیس از چهار جانب قلب انسان را مورد تهاجم قرار می دهد؛ ناهنجاری اجتماعی، بی حجابی و بی عفتی اصلی ترین نقشه و ترفند ابلیس است که باید به صورت ریشه ای تر به آن پرداخت.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه روح خدایی جاودانه است و شیطان انسان را از آن غافل می ‌کند، افزود: انسان فکر می‌ کند که برای این دنیا ایجاد شده است، به همین دلیل از فراز و نشیبهای آن می ترسد؛ مرگ انتقال انسان از عالمی به عالم دیگر است که با تهاجم ابلیس، انسان این مهم را به فراموشی می ‌سپارد.

وی با بیان اینکه انسان باید از حقیقت دنیا دل کند و آن را پشت سر بگذارد، اظهار کرد: متأسفانه چنان به دنیا و وسوسه های آن دل بسته ایم که نمی توانیم از آنها دل بکنیم و این راه را برای نفوذ شیطان باز می کند.

حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی به تهاجم ابلیس از سمت راست اشاره کرد و گفت: شبهه آفرینی در دین تهاجم ابلیس از سمت راست است که می توان به نمونه بارز آن در شرایط کنونی یعنی ایجاد داعش به نام دین و به نام اسلام اشاره کرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، ایجاد شهوت انگیزی از سوی زن و مرد را تهاجم ابلیس از سمت چپ دانست و اظهار کرد: نگاه ‌های غیر هدفمند به دور از فرهنگ قرآن موجب ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه می شود که متأسفانه روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه باید نگاه حیامندانه را در جامعه ترویج دهیم و این از ضرورتها است، گفت: در آیه 20 سوره اعراف، 5 هدف اصلی شیطان برای خارج کردن انسان از بهشت و عریان سازی انسان و آغاز بی حیایی او بیان شده است.

حجت ‌الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه میل به حجاب و پوشش ریشه در باطن و فطرت انسان دارد، خاطرنشان کرد: اگر حیا و عفت از جامعه رخت برکند، تمام دین و ایمان مردم از بین می رود؛ به یقین هیچ خیری در شخصیت انسانی که بی حیا است وجود نخواهد داشت./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات