۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۰۹۱
تروریسم اقتصادی (۲)؛

بخش دوم/شکست سناریو شیلی سازی ایران با وحدت و همدلی مردم

مردم ایران هیچ‎گاه جنایت‎های آمریکا علیه خود را فراموش نمی‎کنند و با وحدت و همدلی بار دیگر شیطان بزرگ را شکست می‎دهند.
دونالد ترامپ در مقابل ایران حجت الاسلام عارف ابراهیمی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در بخش نخست یاداشت حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم با شیوه جنگ اقتصادی و سپس کودتای آمریکا و مزدورانش علیه سالوادور آلنده رییس جمهوری مردمی شیلی آشنا شدیم؛ در این بخش به بررسی شباهت‎های سناریو آمریکا در شیلی و ایران می پردازیم.

در ابتدا لازم است که به برخی از شیوه های آمریکا برای به زانو در آوردن سالوادور آلنده به صورت تیتروار اشاره کنیم:

۱. سردادن شعار آزادی خواهی
۲. تطمیع مسؤولان نظام
۳. گماشدن جاسوس‎های مختلف در دستگاه‎های دولتی
۴. شایعه و دروغ پراکنی
۵. ایجاد تورم و قحطی مصنوعی
۶. تهدید به جنگ نظامی
۷. فشار به دولت‎های منطقه آمریکای لاتین برای عدم کمک رسانی به شیلی
۸. ایجاد خلل در خدمات درمانی
۹. کودتای نظامی
۱۰. تحریم علمی و اقتصادی

تاریخ آمریکا به خوبی گواه است که این کشور هر زمانی که اراده کرده با بهره گیری از گزینه‎های متنوع روی میز خود توانسته بسیاری از کشورهای که مخالفش بوده است را به زانو در بیاورد و او را مجبور به همراهی کند. گزینه‎های جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و در نهایت نظامی از گزینه‎های بسیار پرکاربرد آمریکا در کشورهای مختلف به ویژه در آمریکای لاتین و برخی از کشورهای آسیا و آفریقاست.

جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب سال 1357 شمسی از تطمیع و غضب دولتمردان آمریکا محروم نبوده بر این اساس با استفاده از گزینه‎های مختلف سعی در سرنگونی نظام اسلامی، مردمی و محبوب ایران داشته است. برخی از جنایت‎های آمریکا علیه ایران به شرح زیر است:

۱. توطئه رژیم جنایات کار آمریکا پس از انقلاب اسلامی درسفارتخانه خود در تهران
۲. ترور شخصیت های فکری نظام با تقویت گفتمان ها و اندیشه های التقاطی راست گرا و حذف فیزیکی نخبگان فکری و فرهنگی جریان ساز اسلامی نظیر شهید مطهری، مفتح و بهشتی
۳. جلوگیری از رشد علمی کشور با تمسک به حربه کثیف و جنایت کارانه ترور دانشمندان هسته‎ای
۴. آغاز پروژه فروپاشی درونی نظام با پیگیری دو محور الف) ایجاد اغتشاشات در مناطق قومیتی ب) حمایت از عناصر تجزیه طلب و استقلال طلب
۵. حمایت از سران فراری و جنایتکار و مفسد ایرانی تحت عنوان حمایت‎های انسان دوستانه و ممانعت از از پس دادن آنها به ایران برای محاکمه
۶. حمله نظامی به طبس
۷. کودتای نوژه
۸. چراغ سبز آمریکا به صدام دیکتاتور سابق عراق برای حمله نظامی به ایران
۹. تزریق جاسوس و منافق به دستگاه نظام جمهوری اسلامی ایران نظیر بنی صدر
۱۰. ایجاد تحریم‎های مختلف علمی، دارویی، تسلیحاتی، اقتصادی، هسته‎ای

هر انسان عاقل و منصفی با بررسی جنایت‎ها و توطئه‎های آمریکا علیه ایران و کمی تامل به خوبی به دشمنی این کشور با مردم و حکومت ایران پی می برد. حال، سوال اینجاست که آیا این سناریو و نقشه‎های آمریکا طی 40 سال گذشته در ایران، شبهاتی با سایر کشورها نظیر شیلی دارد؟ هر شخصی خود باید جواب این سوال را بدهد؛ اما به طور یقین با کمی مطالعه تاریخ، بررسی انقلاب و کودتاها و جنایت‎های آمریکا در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین به خوبی می توان به عمق جنایت‎ها، خوی استعمارگری و زورگویی آمریکا پی برد و سپس تمام قد با حفظ وحدت و همبستگی ملی از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این دشمن قسم خورده دفاع کرده و مانند گذشته ضربه سنگینی بر جان آمریکا وارد کند.

اما نکته قابل تامل و تعجب این جاست که برخی از سیاستمداران به ظاهر کارکشته و متبحر که عمر خود را در سیاست و نظام جمهوری اسلامی گذاشته اند چرا باز به وعده‎های دروغین آمریکا اعتماد می‎کنند و با یک پیشنهاد دوستی و مذاکره با این کشور جنایتکار، به آن‎ها آلزایمر دست می‎دهد؟ آیا کودتا، ترور و تحریم‎های ظالمانه آمریکا علیه ایران را فراموش کرده‎اند و یا قصد و غرض دیگری پشت پرده پاسخ مثبت آنان به مذاکره با آمریکا و یا برخی از کشورهای استعمارگر نهفته است؟ آیا پیام‎ و سخنان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که می فرمود: «آمریکا شیطان بزرگ است» (14/8/1358) را فراموش کرده‏ اند؟ نظر این گونه افراد که به نظر بنده که اگر بخواهیم با عینک خوش بینی به آن‎ها نگاه کنیم یک تعداد عناصر سست انقلاب هستند را به یک قطره از دریای گوهربار بیانات امام خامنه ای (دامت برکاته) جلب می‎کنم.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در 18/6/1394 در دیدار با اقشار مختلف مردم می فرماید: «امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رییس همه‌ی شیطانهای عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که میتواند بکند این است که انسانها را اغواء میکند؛ بیشتر از اغواء، کاری نمیتواند بکند؛[قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغوِيَنَّهُم أَجمَعينَ، ترجمه: گفت: «به عزّتت سوگند، همه آنان را گمراه خواهم کرد،سوره مبارکه ص آیه ۸۲] انسانها را اغواء میکند، فریب میدهد، وسوسه می کند؛ امّا آمریکا، هم اغواء می کند، هم کشتار می کند، هم تحریم می کند، هم فریب میدهد، هم ریاکاری میکند؛ پرچم حقوق بشر را بلند میکند، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر می کند [امّا] هر چند روز یک بار در خیابانهای شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌وخون میغلتد؛ غیر از بقیّه‌ی جنایات و فجایعشان. این هم رفتارشان در ایران در دوران رژیم طاغوت و جنگ‌آفرینی‌هایشان، جنگ‌افروزی‌هایشان، به راه انداختن جریانهای جنگ‌افروز از قبیل همینهایی که حالا در عراق و سوریه و بقیّه‌ی جاها مشغول خرابکاری هستند؛ اینها کارهای آمریکا است. حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می شود؟ عقل چه می شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟ این‌[گونه‌] هستند؛ حقیقت امر این است.»

امیدواریم که خوانندگان گرامی و همه کسانی که در حال حاضر مسؤولیتی بر عهده دارند و یا در آینده از مسؤولان نظام می‎شوند گریبانگیر شهوت پست، مقام، مال، فرزند و غیره نشوند و در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند و به دست دوستی آمریکا اعتماد نسازند و مانند گذشته با مقاومت و همبستگی، همدلی، اعتماد به حکومت، باردیگر آمریکا و دوستان داخلی و خارجی‎اش را که از هیچ گزینه و تلاشی برای نابودی نظام اسلامی دریغ نمی‎ورزد، را شکست سنگینی دهند./۹۹۴/ب۹۵۰/ف

ارسال نظرات