۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۲۴۵
امام جمعه رشت:

گلوگاه های فساد در کشور باید بسته شود/ دولت خانه تکانی کند

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر بستن گلوگاه های فساد در کشور، گفت: در حال حاضر بیشترین بخش هایی که برای مردم ایجاد زحمت و مشکل می کنند دستگاه های دولتی کشور هستند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به جایگاه خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: خانواده نقش محوری در تربیت و پرورش آینده سازان کشور را عهده دار است.

وی با بیان این که باید برای تحکیم بنیان خانواده از همه ظرفیت های موجود بهره گرفته شود، افزود: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز قوانین ارزشمندی برای تحکیم بنیان خانواده در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی جوانان کشورمان ازدواج را محدودیتی برای خود می دانند و به همین دلیل کمتر به دنبال ازدواج می روند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید براین که مسؤولان وظیفه دارند بسترهای لازم برای ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ ازدواج در میان جوانان موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولیت گریزی موجب دوری جوانان از پذیرش سنت حسنه ازدواج شده است، تصریح کرد: باید این چنین تفکر اشتباهی از جامعه اسلامی حذف شود و شرایط لازم برای ازدواج جوانان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن  زنان پاکدامن را با عنوان «محسنات» و مردان پاکدامن را با عنوان «محسنین» معرفی کرده است، افزود: گفت: دو راه برای دوری انسان‌ها از گناه وجود دارد که نخستین آن خودنگهداری و دیگری ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که ازدواج مسؤولیت پذیری را در انسان تقویت خواهد کرد، گفت: کسانی که از ازدواج دوری می کنند مسؤولیت پذیر نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امروز بازار سکه و ارز در کشور اشاره کرد و با بیان این که بخشی از این گرانی های موجود نتیجه جنگ روانی دشمنان است، خاطرنشان کرد: مردم نباید به تبلیغات دروغین دشمن توجه کنند چون هدف دشمن ایجاد تشنج در داخل کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که هدف دشمن امروز بی اعتماد مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی گفت: دشمن با تبلیغات دروغین و فراخوان تجمعات غیر قانونی به دنبال ایجاد تجمعات خیابانی و ایجاد آشوب داخلی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی از مشکلات به وجود آمده ناشی از فساد برخی دستگاه های اجرایی کشور است، تصریح کرد: باید با فساد در هر سطح و جایگاهی که هست برخورد قاطع و قانونی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود از بی توجهی و ناکارآمدی برخی مسؤولان در کشور انتقاد کرد و آن را عامل بروز بسیاری از مشکلات دانست و افزود: متأسفانه برخی دستگاه های اجرایی کشور به خانه سالمندان تبدیل شده است.

وی بر ضرورت برکناری مدیران ناکارآمد از سوی قوای سه گانه تأکید کرد و گفت: باید مدیران متخصص، مؤمن و جهادی در مسند امور قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر بستن گلوگاه های فساد در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین بخش هایی که برای مردم ایجاد زحمت و مشکل می کنند دستگاه های دولتی کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه دولت در سال های اخیر همه توان و فرصت خود را صرف برجامی که دستاوردی برای کشور نداشته کرده است، بیان داشت: علیرغم بدعهدی آمریکایی ها با ملت ایران، باز هم دولت در حال تلاش برای همکاری با اروپایی ها است که امیدی به آنها نیز وجود ندارد.

وی بر ضرورت خانه تکانی اساسی دولت در بخش های اقتصادی و سیاسی کشور تأکید کرد و گفت: اگر دولت به دنبال حل مشکلات مردم است باید این اقدام را با سرعت انجام دهد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات