۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۳۴۲۴
آيت الله نمازي:

ملت ايران از تهديدهاي آمريكا هراس ندارد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خط و نشان هايي كه امروز ترامپ براي جمهوري اسلامي ايران مي كشد رؤساي جمهور قبلي آمريكا نيز كشيدند و با گزينه هاي نظامي روي ميز ايران را تهديد كردند اما هنوز ملت ايران را نشاخته اند كه ملت عاشورايي و كربلايي است و از تهديد هاي آنها وحشت ندارد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شنبه شب در ديدار معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، به ساختار مهندسي انسان اشاره كرد و با بيان اينكه خداوند هرچه را كه آفريده به بهترين شكل ممكن آفريده است، گفت: ساختار انسان يكي از مهندسي هاي خدا است چرا كه خداوند انسان را به گونه اي آفريده است كه تمام مهندسين دنيا نمي توانند الگويي بهتر از آن را ارائه كنند.

وي با اشاره به اينكه امام صادق(ع) در يك بحث طولاني تمامي ذرات وجود انسان را تحليل و تفسير كرده است، ابراز کرد: امام صادق (ع) در اين بحث طولاني، قيافه و اندام، حافظه و هوش، بيان و تكلم، گيرنده و فرستنده و هاضمه انسان را تحليل و تفسير كرده و عنوان كرده است از اين بهتر نمي شود انسان را خلق كرد و خداوند هرچه خلق كرده از نوع بهترين است.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه ساختار نظام اسلامي مبتني بر تفكر توحيدي است، گفت: در برخي بخش ها از جمله در بخش دفاع نظامي پيشرفت هاي چشمگيري حاصل شده است و دوره 8 ساله دفاع مقدس هرچند خسارت زيادي وارد كرد اما بركات زيادي نيز داشته است.

وي افزود: امروز تعداد زيادي از مهره هاي مفيدي كه در مديريت كشور فعاليت دارند بهترين دوران جواني خود را در 8 سال دفاع مقدس رشد و نمو كردند و در حاليكه بسياري از فرماندهان دفاع مقدس كمتر از 20 سال سن داشتند دفاع مقدس آنها را پرورش داد و از آنها مردان بزرگي را ساخت كه يكي از آنها سردار سليماني است كه امروز يك تنه در مقابل ترامپ ايستاده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: شيعه طي 14 قرن گذشته هميشه درحاشيه نظام هاي سياسي بوده است و هيچگاه حكومت داري نكرده است، اما پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 يك عطيه آسماني بود كه خداوند به شيعه كه در طول تاريخ به دنبال تشكيل دولت كريمه و رسيدن به حكومت امام عصر(عج) بود هديه كرد و اين نظام نيز فتوكپي همان دولت كريمه است.

آيت الله نمازي ابراز کرد: امروز نيز رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان نايب عام امام زمان(عج) است و اختياراتي كه رهبري در قانون اساسي دارد، اختياراتي است كه با يك درجه ترفيع مربوط به امام عصر مي شود.

وي تأكيد كرد: هرچند نظام اسلامي ايران فتوكپي دولت كريمه است اما بايد اقرار كرد در مديريت ضعيف بوده كه آن نيز به دليل عدم تجربه در ابتداي انقلاب اسلامي است كه هيچكدام از مسؤولان سابقه و تجربه مديريت نداشتند، اما اكنون در چهل سالگي انقلاب اسلامي ضعيف مديريت را نمي توان به عدم تجربه مديريت دانست.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز كه انقلاب اسلامي ايران توانسته نظام بين المللي را تحت الشعاع قرار دهد پذيرفتني نيست مسؤولاني كه در راس آن قرار دارند مبتدي و تجربه نداشته باشند.

به گفته وي، يكي از كارهايي كه در نظام جمهوري اسلامي ايران بايد مورد توجه قرار داشته باشد تربيت كادر اداري انقلاب است تا بهترين افراد در مديريت هاي اقتصادي و سياسي و فرهنگي و اجتماعي و نظامي به كار گرفته شوند چرا كه امروز زمان براي آزمون و خطا نيست.

آيت الله نمازي مشكلات امروز جامعه را ناشي از اشتباهات و عقب ماندگي هاي گذشته دانست و گفت: اعتراضات مردم به وضعيت اقتصادي كشور وارد است و بروز مشكلات اقتصادي  فرصت مناسبي براي رسيدگي به مشكلات مردم است.

وي افزود: رييس جمهوري بايد از فرصت پيش آمده حداكثر استفاده را براي استفاده از نيروهاي جوان به جاي نيروهاي بازنشسته داشته باشد و از جوانان متخصص در بخش های مختلف استفاده كند تا نشان دهد شيعه توانايي اداره مديريت جامعه را دارد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خط و نشان هايي كه امروز ترامپ براي جمهوري اسلامي ايران مي كشد رؤساي جمهور قبلي آمريكا نيز كشيدند و با گزينه هاي نظامي روي ميز ايران را تهديد كردند اما هنوز ملت ايران را نشاخته اند كه ملت عاشورايي و كربلايي است و از تهديد هاي آنها وحشت ندارد.

آيت الله نمازي ادامه داد: همان طوريكه ناخالصي هاي طلا در گرماي زياد كوره حدادي ذوب مي شود مي شود و تبديل به طلاي ناب مي شود، تكامل انسان نيز در سايه تحمل سختي ها و مشكلات است و تا سختي و مشقت نباشد انسان به تكامل نخواهد رسيد.

وي افزود: ملت ايران طي 40 سال گذشته آب ديده شده است و در اين مدت جنگ 8 ساله را مديريت كرد و به پيشرفت هاي نظامي رسيد در عرصه اقتصادي نيز بايد همين روش را ادامه دهد تا به موفقيت برسد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات