۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۳۵۳۴
پایگاه آمریکایی اذعان کرد؛

رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس در حال نقض حقوق بشر است

پایگاه خبری «مینت پرس نیوز» با اشاره به تصویب بسته کمک اقتصادی واشنگتن به رژیم صهیونیستی در سنای آمریکا نوشت بر اساس قوانین ایالات متحده، واشنگتن باید از کمک به رژیم‌هایی که ناقض حقوق بشر هستن خودداری کند، اما وقتی پای اسرائیل در میان است، آمریکا اهمیتی برای قوانین قائل نیست.
رژیم صهیونیستی آمریکا نتانیاهو ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، یک رسانه آمریکایی با اشاره به موافقت سناتورهای این کشور با بسته کمک نظامی ۳.۸ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی نوشته است: «اسرائیل از زمان تاسیسش در حال نقض حقوق بشر بوده و آمریکا این موضوع را نادیده گرفته است».

پایگاه خبری «مینت پرس نیوز» با اشاره به تصویب بسته کمک اقتصادی آمریکا به رژیم صهیونیستی در سنای ایالات متحده نوشت: «کمک نظامی آمریکا به اسرائیل قرار است به بیش از ۳.۸ میلیارد دلار یا به عبارتی به ۲۳ هزار دلار به هر خانوار یهودی ساکن اسرائیل، افزایش یابد».

این رسانه آمریکایی نوشت: «انتظار می‌رود طرح مذکور که قانون مجوز کمک امنیتی آمریکا-اسرائیل نام دارد، پس از تصویب در سنای آمریکا طی یک هفته در مجلس نمایندگان هم تصویب شود. اگر این طرح از سوی رییس‌جمهور ترامپ امضا و قانون شود، به تنهایی تبدیل به بزرگترین بسته کمک مالی نظامی تاریخ آمریکا می‌شود».

تبدیل این طرح به قانون به معنای آن است که آمریکا طی ۱۰ سال آینده مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک مالی می‌کند.

«مینت پرس نیوز» در این باره نوشت: «پیش از این فرض بر آن بود که قرار است کمک مالی نظامی آمریکا به اسرائیل کاهش یابد اما مبلغ مذکور نشان می‌دهد که این کمک افزایش یافته است».

این رسانه آمریکایی سپس به کمک‌های مالی به سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ از قبیل سامانه «گنبد آهنین» پرداخته و به ناکارآمدی این سامانه اذعان می‌کند.

«مینت پرس نیوز» در این قسمت تصریح کرد: «طنز ماجرا آن است که بسیاری از این سامانه‌های موشکی جدای از آنکه کار با آنها سخت و همچنین پرهزینه است، اغلب کارآمد نیستند».

در ادامه این گزارش آمده است: «کمک مالی گسترده دولت آمریکا در زمانی در شرف تحقق است که اسرائیل سرکوب بی سابقه‌ای علیه تظاهرات‌کنندگان غیر مسلح (فلسطینی) و عملیات نظامی قریب‌الوقوع اسرائیل برای "فتح" این نوار در محاصره، به راه انداخته است. ارتش اسرائیل که قرار است میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان آمریکایی را دریافت کند، از ۳۰ مارس (۲۰ فروردین) ۱۶۴ فلسطینی شامل ۲۶ کودک، خبرنگار و کادر پزشکی را کشته‌اند».

رسانه آمریکایی ادامه داد: «در همین دوره زمانی، ارتش اسرائیل بیش از ۱۷ هزار فلسطینی ساکن غزه را زخمی کردند و بیش از نیمی از این افراد برای مداوای جراحاتشان مجبور شدند بستری شوند. بیش از ۱۴۰۰ کودک هم از جمله زخمی‌شدگان بوده‌اند. همه آنهایی که کشته یا زخمی شدند، سلاح نداشتند. در نقطه مقابل فلسطینیان، در همین دوره زمانی تنها یک اسرائیلی کشته و ۹ نفر زخمی شدند».

مینت پرس نیوز سپس با تاکید بر اینکه طبق قوانین موجود در آمریکا امکان توقف کمک‌ مالی به ناقضان حقوق بشر وجود دارد، اقدامات رژیم صهیونیستی را «نقض ناگوار حقوق بشر» خواند و از ادامه کمک‌های واشنگتن شدیدا انتقاد کرد.

این رسانه آمریکایی در پایان گزارش خود می‌نویسد: «به رغم اینکه اسرائیل از زمان تاسیسش در سال ۱۹۴۸ به نقض فاحش و گسترده حقوق بشر مشغول بوده است، با این حال بیش از ۱۳۳ میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا دریافت کرده است و حکومت آمریکا بارها و بارها این موضوع را به وضوح مشخص کرده که وقتی پای اسرائیل در میان باشد، قوانین و مقررات را نادیده می‌گیرد».

در بودجه نظامی سالانه آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته در سنا تصویب شد، تفاهمنامه ده ساله حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی که در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تدوین شده بود، گنجانده شده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که این طرح شامل ارائه حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری در حوزه موشکی و ۵۰ میلیون دلار در حوزه مقابله با تونل‌های مقاومت در مرز غزه است.

توسعه و گسترش زرادخانه تسلیحات ذخیره جنگ آمریکا در فلسطین اشغالی تا ۵ سال، اجرای برنامه مشترک ضد پهپادی و همکاری «ناسا» با سازمان فضایی رژیم صهیونیستی از دیگر محورهای این طرح است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات