۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۷۳۵۷۲
آیت الله نجفی:

نجف پایتخت دینی مسلمانان است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت حفظ امنیت شهر نجف تاکید کرد و اظهار داشت که این شهر پایتخت دینی مسلمانان است.
آیت الله بشیر نجفی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از شیعیان بصره بر ضرورت تمسک به اهل بیت (ع) تاکید کرد و بیان داشت که با الگو قرار دادن ائمه اطهار (ع) می توان صفحه جدیدی در زندگی شخصی و مراتب سلوکی و اخلاقی برای خود باز کرد. اهل بیت (ع) ضامن سعادت انسان ها در دنیا و آخرت هستند.

این مرجع تقلید در پاسخ به سوالات برخی از اعضای مجلس استان بصره خواستار رهبری و انتصاب افراد کارآمد، مخلص و قوی در سایه دولت مرکزی شد.

وی اظهار داشت: مردم عراق باید نسبت به هر گونه توطئه و نقشه‎ ای که منجر به تجزیه عراق می‎شود، هوشیار باشند و چنین فرصتی را در اختیار دشمنان قرار ندهند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی تاکید کرد که مشکل در تطبیق قوانین استان‎ ها نیست، بلکه مشکل در اداره و اجرای این قوانین است که برای حل چنین مشکلاتی باید به نمونه‎ های آن در سایر کشورها توجه کرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در عراق حفظ وحدت ملی در این کشور است که مردم و مسؤولان باید به آن توجه وافری داشته باشند.

این مرجع تقلید همچنین در دیدار با علاء غریب الزبیدی رییس پلیس نجف اشرف به بررسی مسائل امنیتی این استان پرداخت.

وی مردم و جوانان را امانتی در دستان مسؤولان امنیتی و پلیس دانست و خاطرنشان ساخت: ریشه تظاهرات و اعتراضاتی که طی هفته های گذشته در نجف اشرف شاهد آن بودی به مشکلاتی نظیر فقر، بیکاری، فساد اداری و مالی است که مردم این استان به شدت از آن رنج می‎برند.

وی تاکید کردکه دولت مردان باید هر چه سریعتر برای حل مشکلات و بحران های موجود در عراق راه حلی بیندیشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نجف اشرف پایتخت دینی هر مسلمانی است، گفت: نجف شهر شیعیان است بنابراین باید اهتمام جدی به مسائل امنیتی و خدماتی این شهر به کاربست و همچنین همه باید با جایگاه والای این مکان بزرگ آشنا شوند./994/ب902/ف

ارسال نظرات