۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۳۶۱۵
یادداشت؛

دادگاه صحرایی!

بازسازی سرمایه‌ اجتماعی، بازگرداندن اعتماد ملی، پیشگیری از خدشه به وحدت ملی در برابر دشمن، حفظ مشروعیت نظام و قداست‌ها و جبران ناكارآمدی‌ها، با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی و اخذ تصمیمات علمی و درست تنها و تنها چاره مشکلات امروز کشور می باشد.
مجازات مفسدان اقتصادی باید عبرت ‌آموز باشد

به گزارش خبرگزاری رسا، در زمانی كه جنگ نظامی بین دو یا چند كشور رخ دهد آنهایی كه به عنوان ستون پنجم دشمن عمل نموده یا اینكه در سلسله مراتب فرماندهی از دستورات صادره سرپیچی كنند،  دادگاه صحرایی برپا شده و این عوامل بدون هیچ گونه اغماضی محاكمه و مجازات می‌شوند تا درس عبرت برای دیگرانی باشد كه اطلاعات و گرا به دشمن ندهند یا باعث تضعیف و شكست در عرصه میدانی جنگ نشوند. بدون شك ، آمریكا به صورت عیان و پوشیده به عنوان دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی، جنگ اقتصادی تمام عیار و نابرابر به ایران اسلامی تحمیل نموده و دامنه آن را روز به روز گسترده‌تر می‌كند و قصدی جز فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ندارد.

آمریكا پس از چند دهه رویارویی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی به این جمع‌بندی رسیده است كه در شرایط كنونی از طریق نظامی نمی‌تواند موفق شود و كار جمهوری اسلامی را یك سره نماید، بنابراین ترامپ پس از روی كارآمدن، استراتژی جنگ اقتصادی را انتخاب نمود.

رهبر معظم انقلاب این استراتژی ترامپ و نقشه راه ترسیم شده توسط آمریكا را به خوبی تشخیص داد و راهبرد اقتصاد مقاومتی را تنها گزینه رویارویی دانستند و اجرای آن را به دولت و ملت پیشنهاد نمودند.

دولت كه به شدت درگیر مذاكرات با نگاهی خوشبینانه شده بود از اجرای این راهبرد، آگاهانه یا ناآگاهانه غافل ماند و باعث گردید كه روز به روز اقتصاد ملی ایران ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شود و مردم به جای اینكه سرمایه خود را به سمت تولید ببرند به سمت سپرده‌گذاری نزد بانك‌ها برده تا از سود بانكی ارتزاق نمایند در نتیجه بزرگ‌ترین حجم نقدینگی در تاریخ سیستم بانكی به میزان 000/600/1میلیارد تومان رقم خورد.

این حجم نقدینگی در بانك‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری، برای آنها كه به دنبال مفسده بزرگ و كلاهبرداری در سطحی وسیع و گسترده بودند وسوسه‌انگیز شد و در نتیجه فسادهای كلان اقتصادی اتفاق افتاد به طوری كه همه فساد‌هایی كه امروز عامل بی‌اعتمادی مردم شده است یك سر آن به نظام بانكی كشور متصل می باشد.

ترامپ خروج خود را از برجام از طریق رسانه‌ها با یك شوی تبلیغاتی به نمایش گذاشت تا بتواند شوك روانی به جامعه ایران و دولتی كه همه اندوخته خود را در برجام می‌دید وارد سازد ابتدا این شوك روانی به انبان نقدینگی اصابت نمود و مردم با سرمایه‌های كوچك و بزرگ به سمت بازار خرید ارز و سكه و ذخایری كه ارزش آنها پایدار نیز هست، سرازیر شدند و اتفاقاتی كه در این وادی پیش آمد.دولت آمادگی نداشت و همچنان در وادی مذاكرات به سر می برد و مذاكره با اروپا را برای حل برخی مشكلات كارساز تلقی می‌نمود، برای پیشگیری از این اتفاق سهمگین، ساده‌ترین راه را در پیش گرفت و چوب حراج به دارایی و اندوخته ملی كشور زد و ذخایر ارزی و طلا را وارد بازار كرد. در نتیجه این ساده‌اندیشی، مفسدان و چپاولگران بیت‌المال از كمینگاه‌های خود حمله نمودند و با یك طرفه‌العین، خزانه كشور را به تاراج بردند.

در این شرایط و وضعیت پیش آمده چه باید كرد؟

بازسازی سرمایه‌ اجتماعی، بازگرداندن اعتماد ملی، پیشگیری از خدشه به وحدت ملی در برابر دشمن، حفظ مشروعیت نظام و قداست‌ها و جبران ناكارآمدی‌ها، با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی و اخذ تصمیمات علمی و درست تنها و تنها چاره كار می باشد.

در این راستا دستگاه قضائی برای حفظ دستاوردهای گران‌سنگ چهار دهه كه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، نقشی تاریخی می تواند بر عهده بگیرد در غیر این صورت اتفاقاتی كه پس از این رخ خواهد داد بدون تردید به پای این ركن ارزشمند نظام جمهوری اسلامی خواهند نوشت. حفظ سرمایه اجتماعی نظام، اعتماد و وحدت ملی و جبران ناكارآمدی‌ها بدون مواجهه همه‌جانبه با ستون پنجم دشمن، ریشه‌كن‌كردن مفسدان اقتصادی ممكن نیست.

اما آنچه كه امروز مورد انتظار انقلابیون، مومنین و مردم حامی نظام و انقلاب است و هر گونه اغماض و تاخیر را غیرجایز می دانند برپایی دادگاه‌های صحرایی برای محاكمه به دور از هر گونه تشریفات اداری ، قضائی و اجرای احكام مجازات در كوتاه‌ترین زمان ممكن است . قوه قضائیه بداند كه رسالت تاریخی دارد و مفاسد اقتصادی امروز پاشنه آشیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات