۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۷۳۶۸۸
آیت‌الله علم الهدی:

مردم برای تأمین هزینه‌های اولیه خود مستأصل هستند

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که بازاریان و اصناف کلید مصرف را در دست بگیرند، گفت: مردم برای تأمین هزینه‌های اولیه خود مستأصل هستند.
دیدار آیت الله علم الهدی با خانواده های دو شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد صبح امروز در دیدار اصناف و بازاریان گفت: دشمنان امروز به دلیل موفقیت‌های جمهوری اسلامی کشور را راحت نمی‌گذارند.

وی افزود: امروز در داخل کشور دارای دو بینش هستیم، یکی رهبری که از چهار سال قبل فرمود متکی به تولید داخل باشیم متأسفانه آنانی که مسؤولیت داشته و مدیریت اقتصادی کشور را در دست داشتند به این سخنان توجهی نکردند و امروز دچار مشکل شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: بینش دوم نگاه به بیرون است، باید با دنیا سازش کنیم تعامل‌ها اصلاح تا اقتصاد و ارتباطات درست شود والا نمی‌توانیم زندگی کنیم بینش دوم همه عبرت بوده و اصلاً تجربه‌ای ندارد.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: الآن دشمن به خاطر بینش دوم ازنظر اقتصادی بر ما مسلط و پیروز شده است تعیین‌کننده اقتصاد مصرف است اگر کلید مصرف در دست شما باشید کلید کسب کار هم در اختیار شماست امروز زمینه‌ای در کشور ایجادشده که می‌توانید کلید مصرف را بر عهده بگیرید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در جریان گرانی اجناس مردم پریشان هستند شما هم نسبت به کسب‌وکار پریشان هستید مردم نسبت به تهیه غذا و مواد غذایی خود دچار مشکل هستند این خیلی بدتر از بی‌برنامه گی کسبه و بازاریان است.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه همچنین گفت: شما برنامه مصرف، کسبه و بازار را برعهده‌گرفته و اقتصاد را کنترل کنید جایی که می‌خواهد تولید سرمایه‌گذاری شود همان‌جا هم برای مصرف تصمیم‌گیری شود مساجد در دست ماست بسیج هم پای‌کار است بیایید مدیریت مصرف را از یک منطقه شروع کنید.

وی افزود: خداوند رزاق انسان‌هاست بیایید خدا را باور کنیم ما از آمریکایی‌ها قوی‌تر هستیم چون خدا راداریم کسب اگر دست کاسب بود کار پیش می‌رود والا اگر دست دولت باشد راه به‌جایی نمی‌برد ما خیلی هنر کنیم حلال و حرام خدا را به کاسب بگوییم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی سپس با توجه به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جریان مبارزاتی بازاریان از 55 سال گذشته هم‌زمان با آغاز نهضت امام خمینی (ره) ادامه داشته و تا الآن نیز این حرکت در مسیر خود قرار دارد.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بار اجرایی سرآغاز نهضت امام خمینی(ره) بر روی دوش بازار تهران و مشهد بود پشتیبانی آنان باعث شد تا نهضت به پیروزی برسد اکثر شما از خانواده‌های معظم شهدا هستید و در بحران‌های مختلف در میدان مقابله با دشمنان خدا ایستاده‌اید.

وی تأکید کرد: ما هیچ‌وقت عمر مبارزاتی بازار را به 40 سال محدود نمی‌کنیم بازاریان بیش از نیم‌قرن در سیاست ماندند بازار ابزار اجرایی انقلاب است هرچه در این مسیر جلوتر برویم دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و باید در این راه بیش از گذشته تلاش کنیم./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات