۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۸۴۵
امام جمعه بابل:

رسانه ها نهضت پاسخگویی را در میان مسؤولان ترویج و تقویت کنند

امام جمعه بابل با تأکید براین که رسانه ها باید نهضت پاسخگویی را در میان مسؤولان ترویج و تقویت کنند، گفت: باید رسانه ها از مسؤولان و کسانی که در انتخابات وعده داده بودند مطالبه کنند تا پاسخگو باشند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه سه شنبه شب در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای به شأن و جایگاه قلم در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه ها باید با عملکرد مناسب خود شأن و جایگاه قلم را حفظ کنند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در ادامه با بیان این که خبرنگاران و رسانه ها حلقه وصل میان مردم و مسؤولان هستند، افزود: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در انتقال مشکلات مردم به مسؤولان بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین با اشاره به این که خبرنگاران بهترین کسانی هستند که می توانند قدر و منزلت قلم را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: رسانه ها با دقت و حساسیت بالا حقایق جامعه را روایت کنند.

وی با بیان این که رسانه ها باید در انتقال مشکلات و معضلات جامعه به مسؤولان و مدیران توجه بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: خبرنگاران باید مسائل مختلف جامعه را به خوبی رصد کرده و آن را به جامعه منتقل کنند.

امام جمعه بابل با بیان این که دادن آگاهی به منظور تصمیم گیری صحیح از سوی مردم را یکی از رسالت های مهم رسانه ها عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید رویدادهای جامعه را صادقانه انتقال دهند، چون با اطلاع رسانی صحیح می توانند جهل را از جامعه دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که رسانه ها باید آفت ها و آسیب های درون جامعه را در قالب تحلیل های واقعی و صحیح به مردم انتقال دهند، تصریح کرد: در این مسیر یک خبرنگار باید صداقت و امانت را در انتشار و انعکاس اخبار و گزارش مورد توجه جدی قرار دهد.

امام جمعه بابل با بیان این که رسانه ها باید توجه داشته باشند که برخی افراد نالایق را بی جهت بزرگ نکنند، خاطرنشان کرد: کسانی که از شایستگی های لازم برخوردار نیستند نباید از سوی رسانه ها بزرگ شوند چون این خیانت به جامعه است.

وی با تأکید براین که رسانه ها در کسب مطالبات مردم از مسؤولان باید جدیت و پافشاری داشته باشند، تصریح کرد: خبرنگاران باید با دقت و سماجت مسؤولان را وادار به پاسخگویی در خصوص مطالبات مردمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که خبرنگاران باید قدر قلم های خود را بدانند و صادقانه و صحیح اطلاع رسانی کنند، گفت: حفظ شأن و جایگاه خبرنگاران امری مهم است که باید در ابتدا از سوی خود آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که رسانه ها باید نهضت پاسخگویی را در میان مسؤولان ترویج و تقویت کنند، بیان داشت: باید رسانه ها از مسؤولان و کسانی که در انتخابات وعده داده بودند مطالبه کنند تا پاسخگو باشند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد انتشار اخبار تکراری در برخی رسانه های مکتوب و مجازی هستیم، گفت: وظیفه امروز یک خبرنگار رصد آسیب ها و آفت های جامعه و انتقال آن در قالب گزارش و یا تحلیل به جامعه است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در بخش پایانی سخنان خود از برخورد جناحی برخی رسانه ها در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این رسانه ها آنچه را که به نفع جناح آنها است بزرگ نمایی می کنند که این نوعی خیانت به جامعه است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات