۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۷۳۹۱۹
محمدپور:

رسالت سنگین خبرنگاری، چیزی جز مسؤولیت و تعهد نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بدون شک رسالت سنگین خبرنگاری، چیزی جز تجسم امانت، مسئولیت و تعهد نیست.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه جشن روز خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان در مجتمع رفاهی سارای برگزار شد، با حضور در جمع صمیمی فعالان رسانه ای اظهار داشت: خبرنگاری، حرفه‌ای مهم و جریان‌ساز و خبرنگار نبض تپنده و روح پرسشگر جوامع بشری، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش است.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های خبرنگاران و اصحاب قلم قابل دسترسی است.

محمدپور افزود: در دنیای کنونی که قدرت رسانه عامل تعیین کننده در جهان محسوب می شود، توسعه و تقویت بنیان‌های اجتماعی جامعه در گرو تلاش انسان های آگاه و هوشیاری است که به عنوان کنشگران عرصه اجتماع نقش‌آفرینی می‌کنند و به عبارتی در جهان امروز، خبرنگاری یعنی اندیشیدن فراتر از روزمره گی‌ها.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه به این حرفه است بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق و نیز اخلاق و تعهد حرفه ای برخوردار باشد و با پرهیز از کنش های احساسی، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند.

وی تصریح کرد: بدون شک رسالت سنگین خبرنگاری، چیزی جز تجسم امانت، مسؤولیت و تعهد نیست که همواره خبرنگاران آن را باجان و دل به دوش کشیده اند و دستیابی به قله‌ های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور جز با حق‌جویی و مجاهدت فعالان عرصه رسانه در آگاهی بخشی ممکن نخواهد بود.

محمدپور یادآور شد: 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، بهانه ای است که علاوه بر اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی بر این مساله تاکید شود که خبرنگاران نقش حساسی در شفافیت امور و گسترش مشارکت عمومی در جریان توسعه و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات