۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۷۳۹۲۸
از سال آینده انجام خواهد شد؛

افزایش حضور طلاب حوزه علمیه ورامین با روش های نوین تربیتی در شهر

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین از افزایش حضور طلاب حوزه علمیه ورامین با روش های نوین تربیتی از سال آینده در شهر خبر داد.
حجت الاسلام  سید مهدی محمودی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  سید مهدی محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار داشت: حوزه علمیه در ورامین دارای قدمت زیادی است و یکی از دلایل چهره مذهبی این شهر ریشه در تاریخ، قدمت و وجود این حوزه است که سبب ایجاد این جو مذهبی شده است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین با یک ابتکار جدیدطی ۴ سال اجرا کننده طرح کارآمد در زمینه رشد و پیشرفت طلبه های این حوزه بوده است گفت: با اجرای این طرح که امسال برای چهارمین سال متوالی مورد اجرا قرار گرفته است شاهد آینده ای درخشان برای طلاب این حوزه و همچنین خروجی بسیار کارآمد خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین در تشریح طرح جدید این حوزه بیان داشت: طی ۳ سال اخیر در سطح شهر ورامین حضور طلاب در اماکن مختلف مثل مدارس و مساجد و پایگاه ها  کمرنگ شده بود و این حضور کمرنگ به دلیل این بود که تصمیم گرفتیم طلبه هایی را در این حوزه پذیرش کنیم که دارای مدرک سیکل و از هوش و زکاوت کافی بهره مند باشند تا بتوانیم طلبه هایی با سطح علمی و تربیتی و بالاتر نسبت به گذشته تربیت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: پذیرش طلاب در این حوزه در گذشته از مقطع دیپلم صورت می گرفت اما از ۳ سال گذشته طلاب از کلاس هشتم با معدل های بالا گزینش می شوند که در حوزه به فعالیت بپردازند به طور مثال سال قبل تعداد ۸۰ نفر ثبت نام داشتیم و ۲۴ نفر پذیرش شدند و امسال هم تعداد ۵۰ نفر ثبت نام کردیم و تعداد ۱۶ نفر پذیرش شدند و با توجه به طرح اجرا شده بقیه افراد با مدرک دیپلم باید وارد حوزه بشوند.

محمودی در ادامه از حضور موثر و پررنگ طلاب با روش تربیتی جدید از سال آینده در مدارس و پایگاه ها و مساجد خبر داد و بیان داشت: هم اکنون و پس از طی ۴ سال از اجرای این طرح از سال بعد شاهد حضور این طلاب در پایگاه ها ومساجد خواهیم بود که این افراد بار علمی بیشتری نسبت به طلاب قدیمی دارند.

وی گفت: سعی کردیم در حوزه علمیه ورامین قرآن مهجور نباشد، لذا قرآن را به متن علوم آوردیم و حافظ از ۲ جز تا ۲۰ جز داشتیم که در اخلاق طلاب تاثیرگذار بوده است و برکات قرآن در حوزه های قرآنی دیده می شود و خوشنویسی هم به صورت آشنایی داریم و اگر طلاب علاقه مند باشند، دروس را ادامه می دهیم.

محمودی افزود: حضور طلاب حوزه علمیه امام صادق در مساجد ورامین، نشست با امام جماعت و برگزاری محافل قرآنی از برنامه های جالب حوزه بوده که ادامه خواهد داشت و حدود ۶۰ طلبه حوزه علمیه عضو بسیج هستند و پایگاه بسیج طلاب در این حوزه راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای طلاب گفت: برگزاری مراسم احیا علمی در ۲ شب از ماه مبارک رمضان، آموزش شنا و برپایی مدرسه قرآن و عترت و ایجاد پیش زمینه برای دانش آموزان برخی از اقدامات حوزه علمیه امام صادق(ع) است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات