۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۷۴۰۶۱
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

مشکلات اقتصادی امروز نتیجه سوء مدیریت ها در کشور است

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری به شرایط امروز کشور اشاره کرد و آن را ناشی از عدم مدیریت صحیح دانست و گفت: اگر مسؤولان بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه می کردند امروز شاهد بروز این مشکلات نبودیم.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری پنج شنبه شب در نشست جامعه روحانیت مرکز استان به شرایط امروز کشور اشاره کرد و آن را ناشی از عدم مدیریت صحیح دانست و گفت: اگر مسؤولان بیشتر به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه می کردند امروز شاهد بروز این مشکلات نبودیم.

وی با بیان این که متأسفانه در سایه بی تدبیری برخی مسؤولان امروز کشور در حوزه اقتصادی شرایط مناسبی ندارد، افزود: مردم کشورمان از این وضعیت اقتصادی و بی ثباتی در بازار خسته شده اند و منتظر یک اقدام عاجل از سوی مسؤولان هستند.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که وقت شعار و وعده به پایان رسیده و مردم منتظر اقدام عملی مسؤولان هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان با ساماندهی وضعیت اقتصادی مردم آنها را نسبت به آینده کشور بیشتر امیدوار کنند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که متأسفانه دشمن با جنگ روانی و تبلیغات مسموم فضای کشور را به فضای یأس و ناامیدی تبدیل کرده است، افزود: در چنین شرایطی روحانیت باید به صحنه بیایند و فضای غبار آلودی که رسانه های معاند و وابسته ایجاد کردند از بین ببرد.

وی با بیان این که انتظار از مسؤولان این است که بیشتر در جهت تحقق رهنمودهای اقتصادی مقام معظم رهبری گام بردارند، خاطرنشان کرد: در مسأله اقتصاد مقاومتی ظرفیت های ارزشمندی وجود داشته و دارد که متأسفانه به خوبی از آن استفاده نشد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشوراست، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن فشار و تحریم های اقتصادی را علیه کشورمان به کار گرفته باید از نسخه های داخلی برای مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن استفاده کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که متأسفانه اقتصاد داخلی ما به دلیل سیاست های غلط دارای بیماری مزمن است، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های بومی این بیماری را درمان کنیم.

وی با تأکید براین که نسخه های خارجی راه درمان اقتصاد بیمار ما نیست، تصریح کرد: مسؤولان به جای دل بستن به وعده های نسیه اروپایی ها تلاش کنند از ظرفیت های بومی بیشتر در جهت ساماندهی مشکلات اقتصادی بهره گیرند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که متأسفانه دولت بخشی از وقت کشور را در سال های اخیر صرف مذاکره بی فایده با غربی ها کرد، بیان داشت: این مذاکرات فشرده و هزینه بر امروز دستاوردی را برای کشورمان به ارمغان نیاورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها به راحتی از یک معاهده بین المللی خارج شد، خاطرنشان کرد: معاعهده ای یک کشور به راحتی از آن خارج می شود هیچ ارزشی ندارد و نمی توان بر مبنای آن یک کشور را اداره کرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که غربی ها هیچ گاه مورد اطمینان نبودند، تصریح کرد: اعتماد کردن به آمریکایی ها اشتباه بزرگی بود که متأسفانه علیرغم هشداری مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی، عده ای در داخل کشور همواره بر اطمینان به آمریکا پافشاری می کردند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که متأسفانه امروز و پس از بدعهدی آشکار آمریکایی ها باز هم عده ای در داخل کشور بر مذاکره با آمریکا تأکید دارند، خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ گاه قابل اطمینان نبوده و نخواهد بود و مذاکره با این کشور مستکبر هیچ فایده ای برای ملت نخواهد داشت.

وی با بیان این که مشکل آمریکا با اصل انقلاب است و موضوع هسته ای، حقوق بشر و فعالیت های منطقه ای تنها بهانه است، تصریح کرد: آنها در چهار دهه اخیر همه توان خود را برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفتند و هدف نهایی آنها نیز همین است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که تحریم های یک جانبه آمریکا به طور مستقیم مردم و زندگی ایرانیان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مسؤولان آمریکایی با وارونه جلوه دادن این مسأله، هدف خود را از تحریم ها فعالیت های ایران عنوان می کنند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات