۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۷۴۵۱۵
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی اوقاف خراسان شمالی از ادارات و شهرداری‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این نهاد اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌ها و ادارات مختلف و شهرداری‌ها طلب دارد که تسریع در تسویه این مطالبات سبب اجرای بهتر نیات واقفان می‌شود.
حجت الاسلام آسوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در دیدار با مسؤولان رسانه‌ها، با یادآوری نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقت، خواستار توجه بیشتر مطبوعات به هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه شد.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 700 نیت با عنوان‌های مختلف در موقوفات استان ثبت شده است، افزود: این در حالی است که نیت 65 درصد موقوفات استان روضه سیدالشهدا (ع) و برگزاری مراسم مرتبط است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به نیاز استان به ثبت وقف‌هایی با نیات روز، اضافه کرد: اکنون باید نیت‌های مدرنی ازجمله ازدواج جوانان، خوابگاه‌های دانشجویی، کمک به زنان سرپرست خانوار، بهداشت و درمان، بیماران سرطانی و ... مد نظر واقفان و خیران باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند درزمینهٔ هدایت واقفان و خیران به سمت نیازهای روز جامعه و همچنین ترغیب سرمایه‌گذاری در موقوفات و احیای آن‌ها نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از دستگاه‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر اوقاف استان از ادارات و شهرداری‌های خراسان شمالی بیش از 100 میلیارد تومان طلب دارد که اگر این مطالبات وصول شود بدون شک خدمات بهتر و مناسب‌تری از سوی اوقاف ارائه می‌شود.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست تا دستگاه‌های مختلف استان رأی برای تسویه بدهی خود به نهاد اوقاف ترغیب کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات