۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۷۴۵۳۶
سرمقاله؛

تغییر زمین بازی

خیلی زود مشخص شد آنچه را که برخی سیاسیون و سلبریتی‌ها درباره تقسیم دریای خزر گفتند، نادرست بود. دقیقاً مانند آنچه یک نماینده مجلس درباره گم شدن ۹‌میلیارد دلار گفته بود.
جنگ روانی

به گزارش خبرگزاری رسا، خیلی زود مشخص شد آنچه را که برخی سیاسیون و سلبریتی‌ها درباره تقسیم دریای خزر گفتند، نادرست بود. دقیقاً مانند آنچه یک نماینده مجلس درباره گم شدن 9‌میلیارد دلار گفته بود. نمونه‌های مشابه در همین روزهای اخیر کم نبوده است. شایعاتی که خیلی سریع فراگیر می‌شوند و شده‌اند.

جامعه ملتهب و به عبارت دیگر  تباه می‌شود. مردمی که گاه نانی در بساط ندارند، از آینده ناامیدند، به‌دنبال شغل می‌گردند، نگران آینده فرزندان خود هستند و چیزهایی از این دست. در این شرایط مشخص است جملاتی چنین ترسناک و آشوب‌زا چرا باید از زبان نخبگان خارج شود.

دقیقاً این نخبگان هستند که در شرایط تحریم و مشکلات معیشتی موجب نگرانی و التهاب جامعه می‌شوند.تعدادی از این نخبگان گمان می‌کنند با بیان این جملات می‌توانند با فساد مقابله کنند در‌حالی‌که برعکس، این اخبار اگر درست هم باشد، بیانش در سطح عمومی لزوماً نمی‌تواند جامعه را جلو ببرد چه برسد به اینکه بیشتر این اخبار نادرست‌اند.

آنچه در این مقطع مهم است، تناسب هزینه‌ای است که این افراد باید بابت بیان این جملات و اخبار بپردازند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات