۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۷۴۷۸۸
آیت الله اراکی:

هویت امت اسلامی در گرو وحدت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مساله اتحاد در جامعه اسلامی نه یک راهبرد و تاکتیک، بلکه بر اساس منابع دینی، هویت امت اسلامی و به فرموده پیامبر اسلام (ص) در گرو وحدت است.
همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی روز سه شنبه در نخستین همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی شد این تشتت نشان از مورد عذاب واقع شدن آن جامعه و دوری از رحمت الهی دارد. 

وی با بیان اینکه پیروی جامعه اسلامی از دین و پیامبر اسلام (ص) مانع وارد شدن آسیب به این اجتماع در برابر مکر و تبلیغات دشمنان می شود، افزود: بی شک جامعه آگاه با اتحاد و بصیرت، پیچ و خم و توطئه های دشمن را ادراک و از تشتت و پراکندگی دوری می کند. 

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اتحاد و یکدستی جامعه اسلامی را مستلزم نبود اختلاف بین اهل تسنن و تشیع دانست و تاکید کرد: جامعه ای که از ستیز و اختلاف به دور باشد مورد رحمت الهی قرار گرفته و از نابودی ایمن خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه ملاک سعادت جامعه اسلامی، فقه جمعی است، یادآور شد: اگر مسلمانان بر اساس فقه اجتماعی از امام عادل پبروی کنند از توطئه های دشمنان در امان بوده و مورد رحمت ویژه خداوند نیز قرار می گیرند. 

آیت الله اراکی اضافه کرد: بر پایه آیات قرآنی، جامعه ای که دچار پراکندگی، تفرقه، کینه و دشمنی باشد، به ستیز درونی گرفتار و بشدت در خطر نابودی و اضمحلال قرار خواهد گرفت. 

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا به مصلحت کشور نیست اشاره کرد و گفت: رهبری از بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکا کاملا مطلع بودند که این نشان از آگاهی و بصیرت بالای ایشان دارد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت را منشا رحمت الهی و پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: همگی باید با همدلی و انسجام و پیروی از توصیه های رهبر معظم انقلاب، با هدف مشترک برای توسعه و آبادانی کشور تلاش کنیم. 

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمند است، افزود: وقت آن رسیده که سران کشورهای منطقه به خود آمده از کشتار مسلمانان دست برداشته و با بصیرت در راستای اتحاد گام بردارند. 

ماموستا فایق رستمی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین تبعیض و تعصب نیست، یادآور شد: نیاز است سران کشورهای عربی از تفرقه و تشتت اجتناب کرده و از سیاست های نابودگرانه خود فاصله بگیرند. 

وی علمای شریعت اسلام را سنگربانان وحدت در جامعه دانست و تاکید کرد: مسلمانان همواره در طول تاریخ به دنبال صلح و برادری بوده و اسلام دین وحدت جهانی است. 

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به اینکه چهار هزار روحانی و طلبه در کردستان فعالیت دارند، گفت: امیدواریم بودجه بیشتری به مرکز بزرگ اسلامی و روحانیان فعال آن در راستای خدمت بهتر به مردم اختصاص داده شود. 

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سال 1369 با هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد نزدیکی بین دیدگاه‌ های آنان تشکیل شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: ایرنا

ارسال نظرات