۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۷۴۹۸۶
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ملت لبنان در جنگ ۲۰۰۶ به پیروزی تاریخی دست پیدا کردند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: ملت لبنان در جنگ ۲۰۰۶ میلادی به یک پیروزی تاریخی دست پیدا کردند و امنیت و ثبات را برای این کشور به ارمغان آوردند.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در مراسمی که به مناسبت پیروزی مردم این کشور در جنگ 14 آگوست 2006 میلادی بر رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، گفت: این پیروزی بزرگ را به ملت لبنان، جبهه مقاومت و رزمندگان که از این کشور در برابر دشمنان دفاع کردند، تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: ملت لبنان و اعضای جبهه مقاومت پس از جنگ سال 2000 میلادی به یک پیروزی تاریخی دست پیدا کردند و امنیت و ثبات را برای این کشور به ارمغان آوردند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت: ملت لبنان پس از جنگ سال 2006 میلادی پیروزی های چشمگیر و مهمی را به دست آوردند.

وی نسبت به هر گونه اختلاف افکنی دشمنان میان جبهه مقاومت و مردم هشدار داد و خاطرنشان کرد: دشمنان با تمسک به توطئه و دسیسه های مختلف درپی ایجاد شکاف و اختلاف میان اعضای جبهه مقاومت و مردم هستند و لبنان را تحت فشار اقتصادی شدید قرار داده اند تا به این وسیله بتوانند این کشور را در زانو در بیاورند.

حجت الاسلام شیخ علی الخطیب ادامه داد: برخی از مسؤولان با قرض گرفتن های بسیار از کشورهای مختلف و فساد درپی افزایش مشکلات این کشور هستند. این گونه افراد به جای اینکه فقط به مصالح شخصی خود فکر کنند باید مصالح ملی را در نظر بگیرند و این کشور را از بحران های موجود نجات دهند.

گفتنی است که جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که در اسرائیل به جنگ دوم لبنان (به عبری: מלחמת לבנון השנייה) و در لبنان به جنگ ژوئیه (عربی: حرب تموز) معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت.

این جنگ با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۶ پایان یافت. مرزی در این جنگ جابه‌جا نشد و درباره پیروز جنگ هم اختلاف نظرهایی بوجود آمد به‌طوری‌که هر کدام خود را پیروز می‌خوانند و دیگری را شکست خورده معرفی می‌کنند، حتی در مورد طول جنگ و آغازگر آن نیز هیچ‌کدام از طرفین نظر یکسانی ندارند./994/ب902/ف

ارسال نظرات