۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۵۰۳۸

تاکید عالم اهل سنت لبنانی بر حفظ وحدت دینی و ملی

یکی از علمای اهل سنت لبنان ضمن تاکید بر حفظ وحدت ملی و دینی خواستار افزایش همکاری ها با حزب الله لبنان شد.
شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی لبنان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ زهیر عثمان الجعید شیخ زهیر الجعید از علمای اهل سنت و رییس مرکز «جبهة العمل المقاوم» در کشور لبنان با حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام شیخ عبد المجيد عمار عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان نیز حضور داشت.

شیخ زهیر عثمان الجعید در این دیدار پیروزی ملت لبنان در 14 آگوست 2006 بر رژیم صهیونیستی را به حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله تبریک گفت و آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی و اسلامی این کشور و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این عالم اهل تسنن ضمن تاکید بر حفظ وحدت ملی و دینی خواستار افزایش همکاری ها بر اساس مصالح و منافع مسلمین شد.

رییس مرکز «جبهة العمل المقاوم» لبنان ارتش، مردم و جبهه مقاومت را سه ضلع حمایت و دفاع از مردم لبنان در برابر تجاوزگران و دشمنان این کشور دانست و اظهار داشت: افزایش روابط احزاب می تواند نقش تاثیر گذاری در افزایش امنیت این کشور ایفا کند.

گفتنی است که جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که در اسرائیل به جنگ دوم لبنان (به عبری: מלחמת לבנון השנייה) و در لبنان به جنگ ژوئیه (عربی: حرب تموز) معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت.

این جنگ با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۶ پایان یافت. مرزی در این جنگ جابه‌جا نشد و درباره پیروز جنگ هم اختلاف نظرهایی بوجود آمد به‌طوری‌که هر کدام خود را پیروز می‌خوانند و دیگری را شکست خورده معرفی می‌کنند، حتی در مورد طول جنگ و آغازگر آن نیز هیچ‌کدام از طرفین نظر یکسانی ندارند./994/ب902/ف

ارسال نظرات