۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۵۱۱۴
مدیر مدرسه علیمه کوثر اصفهان:

مدرسه‌ محوری سلیقه‌محور نشود

مدیر مدرسه علمیه کوثر اصفهان نسبت به انحراف مدرسه‌محوری به سلیقه‌محوری در حوزه‌های علمیه خواهران هشدار داد.
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، صدیقه بهشتی‌نژاد مدیر مدرسه کوثر اصفهان و کارشناس امور بانوان سازمان تبلیغات استان اصفهان در زمینه مزایای مدرسه‌‌محوری اظهارداشت: مدرسه محوری به لحاظ اینکه متکی به مرکز استان یا مرکز مدیریت نیست خوب است و به لحاظ تاکید بر بومی بودن طرح، نیازهای طلاب هر منطقه شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی به معایب این طرح اشاره کرد و گفت: به این شکل متمرکز بودن برنامه ها ضعیف می شود و احتمال سلیقه ای عمل شدن برنامه ها زیاد است و برای رفع معایب آن باید فکری شود و در صورت اعمال سلیقه در این طرح، شاید ضرر آن بیش از محسنات باشد. 

وی گفت: باید از نظرات مدیران مدارس استفاده شود و هر کس نیاز استان خود را بیان کند و برای هر منطقه نسخه ای خاص خود پیچیده شود اما حرف اول را مرکز مدیریت بزند. 

بهشتی با تاکید بر اینکه نیاز مدیران به طرح، برنامه و مشاوره بیشتر است، گفت: بیش از این اجلاس، نیاز به پشتیبانی فکری و ایجاد اتاق های فکر است تا نیازهای هر استان شناسایی و طبق آن برنامه ریزی و عمل شود لذا نیازمند بپشتیبانی های مرکز مدیریت هستیم. 

وی در مورد استقلال مالی در حوزه های علمیه هم گفت: مدیران مدارس باید تلاش کنند که بودجه ها و منابع پایدار را بیشتر کنند. 

وظیفه طلاب بصیرت افزایی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که وظیفه طلاب در خصوص انقلابی گری چیست؟ گفت: وظیفه مدارس علمیه بصیرت افزایی است که باید در همه مدارس دنبال شود. 

طلاب مدارس علمیه باید در راس انقلابیون باشند 
مدیر مدرسه کوثر اصفهان ادامه داد: شاید نقصانی در اجرای کامل این مهم در مدارس وجود داشته باشد اما همان گونه که آیت الله مکارم شیرازی فرمودند سیاسی و اجتماعی بودند طلاب باید در برنامه باشد و طلاب باید بهره وری لازم را داشته و در همه زمینه ها فعال باشند و راس انقلابیون باید طلاب مدارس علمیه باشد. 

جمهوری اسلامی از رسیدن به اهداف دشمنان جلوگیری کرده است 
وی در پاسخ به این سوال که هدف دشمن چیست که از میان دویست واندی کشور به انقلاب و کشور ما هجمه وارد می کند؟ گفت: جمهوری اسلامی از رسیدن به اهداف دشمنان جلوگیری کرده است اگر جهان تشییع رشد کند جلوی استثمار و ثروت اندوزی برخی افراد و کشورهای قدرت طلب گرفته می شود لذا دشمنان می خواهند کشور ما بخصوص حوزه های علمیه در هیچ زمینه ای اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رشد نکند تا جلوی سیاست های آنان گرفته نشود. 

وی افزود: تلاش من است که در مقابل هجمه های فضای مجازی که با سرعت در کشور ما در حال گسترش است طلاب را ترغیب به وبلاگ نویسی و فعالیت مثبت کنم اما نیاز به پشتیبانی علما، مرکز مدیریت قم و دولت داریم. 

این مدیر باسابقه گفت: در این دولت که پشتیبانی از حوزه های علمیه کاهش پیدا کرده، نقصان مشاهده می شود وباید در جهت خودکفایی مدارس اقدام کنیم. 

طلاب ظرفیت عظیم علمی، فرهنگی، اجتماعی هستند 
وی با تصریح براینکه اگر دولت پشتیبان حوزه های علمیه بود آنان با قوت بیشتری می توانستند وارد عمل شوند، گفت: طلاب حوزه های علمیه یک ظرفیت عظیم علمی، فرهنگی، اجتماعی هستند که اگر به آنان میدان داده شود در تمام عرصه های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی و حتی در مراکز اداری و آموزش وپرورش می توانند فعالیت و حتی به دولت کمک کنند. 

وی بیان کرد: در دولت های پیشین من راحت می توانستم اعزام در مدارس دانشگاه ها خوابگاه ها داشته باشم و آنان در هر جایی که ورود پیدا می کردند موثر بودند.

بهشتی افزود: گاهی من طلبه سطح دو را به عنوان مشاور به دانشگاه ها می فرستادم و وی تحولی ایجاد می کرد اما متاسفانه هم اکنون باوجود اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان حوزه ها پشتوانه قوی علمی و فرهنگی دارند اما نمی تواند در این مراکز فعالیت کند. 

وی ادامه داد: باوجود اینکه من کارشناس امور بانوان سازمان تبلیغات اصفهان هستم و دستم به برخی ادارات می‌رسد اما به دلیل ضعیف بودن تعاملات متاسفانه نمی‌توانم به این مراکز اعزام داشته باشم./۱۳۲۴/د۱۰۳/ج
 

ارسال نظرات