۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۷۵۳۴۳

انتقاد علامه سید ساجدعلی نقوی از دولت جدید پاکستان

در حالیکه بسیاری از احزاب سیاسی و مذهبی سخنان امید بخش نخست وزیر پاکستان را نقطه عطفی در تاریخ این کشور می‌دانند، دبیرکل حزب تحریک اسلامی عمران خان را مورد انتقاد قرار داد.
علامه سید ساجد علی نقوی رییس شورای علمای شیعه پاکستان

علی رغم اینکه سخنان «عمران خان» نخست وزیر جدید پاکستان مورد توجه بسیاری از گروههای مذهبی و سیاسی داخل و خارج از کشور قرار گرفته و کارشناسان او را هدایتگر پاکستانی جدید میدانند، دبیر کل حزب تحریک اسلامی نسبت به اظهارات وی واکنش نشان داد.

«علامه سید ساجدعلی نقوی» دبیر کل حزب تحریک اسلامی گفت: عمران خان در سخنان خود به حقوق شهروندی و حق آزادی انسانها اشارهای نکرد.

وی تصریح کرد: در سخنان نخست وزیر جدید پاکستان از مسائل مهم خارجی به خصوص ارتباط با کشورهایی نظیر هند، افغانستان، آمریکا، ایران، فلسطین و حتی موضوع مهم کشمیر نیز صحبتی نشد.

علامه سید ساجد نقوی افزود: برای ایجاد یک مدینه فاضله مانند شهر مدینه النبی باید علاوه بر حسابرسی از خود، تمام افراد جامعه را نیز با یک چشم دید.

این رهبر شیعی گفت: برخی سخنان عمران خان از قبیل توجه به ساده زیستی،مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و... خوشایند است.

وی با انتقاد از سخنرانی نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: در این سخنرانیها باید به وضعیت افراد ربوده شده، حقوق اقلیتها، مشکلات اقتصادی و.. نیز پرداخته میشد که این کار انجام نشد.

گفتنی است حزب تحریک اسلامی در انتخابات از ائتلاف حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن و حزب جماعت اسلامی حمایت کرده بود که ائتلاف آنان موسوم به «مجلس متحده عمل» نتوانست موفقیت چشمگیری به دست آورد.

پیش از این نیز طی سالهای حکومت حزب نواز، حزب تحریک اسلامی از مواضع نواز شریف حمایت کرده بود.

این درحالی است که برخی دیگر از احزاب شیعی مانند مجلس وحدت مسلمین با بررسی دقیق اوضاع میدانی از حزب تحریک انصاف حمایت کردند و اینک جزو حامیان حزب حاکم به حساب میآیند و میتوانند در سیاست تاثیر گذار باشند.

مجلس وحدت مسلمین در جریان اعتراضات سال 2014 نیز از طاهر القادری و عمران خان حمایت کرده بود ولی حزب تحریک اسلامی حامی حزب نواز بود.

از سوی دیگر مشاوران رسانه ای عمران خان تاکید کرده اند: که وی در سخنرانی نخست خود تنها به اولویت های اولیه اشاره کرده است و عدم ذکر سایر برنامهها به معنای بیتوجهی به آنها نیست بلکه به خاطر روشن بودن مواضع نخست وزیر پاکستان طی سالهای گذشته به آنها اشارهای نشده است./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات