۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۷۵۴۴۳
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

شیعیان غدیر را به بهترین وجه ممکن تعظیم کنند

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر تعظیم و بزرگداشت غدیر به عنوان عیدالله الاکبر، گفت: متأسفانه این روز و جریان در جامعه مظلوم واقع شده چرا که نماز و خطبه های اعیادی مانند فطر و قربان برپا می شود اما نماز عید غدیر بسیار کمرنگ است.
حضور حجت الاسلام والمسلمین بندانی در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت مسلم که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) در نامه ای به مردم کوفه فرمودند که مسلم مانند برادر من است که امر او امر من بوده و نهی او نهی من است.

وی افزود: 17 نفر از خانواده جناب عقیل در کربلا شهید شدند، حضرت مسلم و خانواده او جان فدایی سیدالشهدا(ع) شدند اما ماگاهی فکر می کنیم که اگر چند شب با وجود تمام امکانات به روضه برویم شق القمر کرده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نسل مسلم بن عقیل برای امام حسین(ع) رفت، اظهار داشت: امیرمؤمنان جناب مسلم در جنگ صفین به همراه فرزندان خود در میمنه سپاه قرار داد، به فرموده روایت حضرت مسلم صدیق اهل بیت(ع)، فقیه، شجاع و تابع ولایت بود.

وی ادامه داد: حضرت مسلم از بی وفایی و شکستن پیمان مردم کوفه بسیار ناراحت بودند و گریه می کردند چرا که می گفتند امام حسین(ع) قرار است با خانواده خود به کربلا بیایند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که حضرت مسلم در نهایت مظلومیت به شهادت رسید و دفن شد، ابراز داشت: چه کردند که سفیر امام حسین(ع) اینگونه می شود؟ هرکسی نمی تواند به عنوان برادر سیدالشهدا شود.

وی در ادامه با اشاره به مناسب های مذهبی ماه ذالحجة عنوان کرد: در این ماه 27 مناسب اعتقادی وجود دارد که مهم ترین آن غدیر است، بسیاری از آیات و روایات مهم مانند آیه تطهیر و حدیث کسا و مناسبت های مهم مانند مباهله در این ماه اتفاق افتاده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غدیر عیدالله الاکبر است که بیش از 70 نام دارد، در این روز شیعیان باید به یکدیگر تبریک بگویند، هدیه بدهند و آن را گرامی و بزرگ بدارند، ماجرای غدیر نباید در یک روز خلاصه شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه این روز و جریان در جامعه مظلوم واقع شده چرا که نماز و خطبه های اعیادی مانند فطر و قربان برپا می شود اما نماز عید غدیر بسیار کمرنگ است؛ همچنین به خطبه غدیر باید اهمیت داده شود؛ غدیر باید تعظیم شود و والدین عیدی فرزندان را در روز غدیر به آن ها بدهند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری تصریح کرد: برای نوروز 14 روز تعطیل است و دید و بازدیدها صورت می گیرد که باید برای عید ولایت امیرمؤمنان حساب ویژه در جامعه باز کرد و از سوی همه شیعیان بزرگ داشته شود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
عید غدیر بر همه شما مبارک و پر خیر و برکت باشد
0
0