۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۵۵۱۵

برگزاری سلسله دوره‌های دانش‌افزایی در مدارس امین آذربایجان‌غربی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی از برگزاری سلسله دوره‌های دانش‌افزایی ویژه بانوان مبلغ مدارس امین شهرهای مختلف استان خبر داد.
مبلغان مدارس امین

حجت‌الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری سلسله دوره‌های دانش‌افزایی ویژه بانوان مبلغ مدارس امین شهرهای مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: طی هفته جاری این دوره ها در شهرهای ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و شاهین‌دژ برگزار شده است.

وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در پایان دوره‌ دانش‌افزایی در آزمون شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها بیش از ۳۰۰ مبلغه مدارس امین معاونت تبلیغ شرکت می‌کنند، که هدف از برگزاری این دوره‌های یادگیری روش‌های جذب دانش‌آموزان به نماز و موضوعات معنوی است.

حجت الاسلام ارشاد با بیان این‌که مبلغات این مدارس به صورت تمام وقت در بیش از ۳۰۰ مدرسه اداره کل آموزش وپروش آذربایجان‌غربی فعالیت دارند، تصریح کرد: در این مدارس بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت تربیت طلاب خواهر و برادر قرار دارند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که دانش‌آموختگان سطح دو و سه حوزوی که امتحان ورودی را داده و از مرحله مصاحبه حضوری قبول شده‌اند و مجوز ورود به مدارس را پیدا می‌کنند، گفت: مبلغات اعزامی در راستای اقامه نماز، آموزش قرآن و نماز، پاسخ به سوالات و احکام دانش‌آموزان، ارائه مشاوره تحصیلی و اجتماعی فعالیت می کنند.

وی با بیان این‌که دوره‌های دانش‌افزایی مبلغات مدارس امین پیش از این در شهرهای ماکو، چایپاره و سلماس نیز برگزار شده است، گفت: تمامی دوره ها با حضور اساتید اعزامی از قم است که با هدف ارایه راهکارهای نوین آموزش به دانش‌آموزان، پاسخگویی به سؤالات روز و آشنایی با طرح جامع تربیتی مدارس امین برگزار می شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری طرح میثاق طلبگی برای طلاب جدید‌الورود در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح ۱۵۰ طلبه در ارومیه به مدت یک هفته در کلاس‌های آموزشی و تربیتی حضور دارد./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات