۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۷۵۵۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

پیام تسلیت امام جمعه تبریز در پی ارتحال حجت الاسلام جلالی خواجه، اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند مراغه و آغاز دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در پیامی درگذشت حجت الاسلام جلالی خواجه را تسلیت گفت. متن پیام امام جمعه تبریز به این شرح است؛

مشیت الهی بر این بود که با تالم و تاثر فراوان امروز یکی از روحانیون جلیل القدرمنطقه آذربایجان “حجت الاسلام والمسلمین حاج عبدالکریم جلالی خواجه” را مردم این خطه قهرمان به دیار باقی بدرقه کنند.

به یقین همه می دانیم که بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـیکران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی همین بازگشت به سوی حیّ لایزال است. این روحانی پرهیزکار و پاک نهاد در طول عمر بابرکت خویش  خدمات ارزشمند و ماندگاری به جامعه اسلامی، دلهای مشتاق معارف اسلامی و عالم تشیع داشته است.

اینجانب فقدان‌ خسارت بار این‌ روحانی‌ عالی‌ مقام‌ را به محضر مردم ولایتمدار و انقلابی آذربایجان، خانواده محترم و معزز جلالی خواجه و همچنین دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن سعید فقید علودرجات، و رحمت واسعه الهی از خداوند متعال مسئلت دارم.

20 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند مراغه اهدا شد

اکبر ابراهیمی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه از جمع آوری اهدا 20 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهرستان خبرداد و گفت: این جهیزیه ها با مشارکت هیات قرآنی شهرستان جمع آوری و در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارزش جهیزیه ها جمع آوری حدود یک میلیارد ریال است. همچنین 10 سری جهیزیه در روزهای نخست امسال با اعتبار 500 میلیون ریال به نوعروسان نیازمند تحت پوشش این نهاد اهدا شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 110 نوعروس نیازمند در انتظار دریافت جهیزیه هستند، اضافه کرد: این جهیزیه ها شامل تلویزیون، جارو برقی، فرش، اجاق گاز، البسه و سرویس آشپزخانه است؛ در تلاشیم امسال با مشارکت خیران و نیکوکاران شهرستان نسبت به تهیه جهیزیه این تعداد اقدام کنیم.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آغاز شد

دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران با حضور مسئولان شهرستانی، هنرمندان، داوران و علاقمندان به هنرهای نمایشی با اجرای 2 اثر آئینی سنتی از شهر های بندر خمیر و سبزوار در پارک بازی شهر اهر آغاز شد.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران از 31 مردادماه سال جاری تا سوم شهریورماه با حضور هنرمندانی از 12 استان در شهرستان اهر برگزار می شود. برای این دوره از جشنواره 178 اثر نمایشی از 52 شهر و 30 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران آثاری از 12 استان و 14 شهر شامل 3 اثر آیینی سنتی، 8 اثر صحنه ای و 9 اثر خیابانی توسط هیات انتخاب و بازبینی برای نمایش برگزیده شده است.

مسجد پایگاه اعتقادی و ایدئولوژیک نظام است

حجت الاسلام عزالدین تقی زاده، رئیس اداره اوقاف شهرستان شبستر اظهار داشت: اهمیت و نقش مسجد و کارکردهای مختلف و متعدد آن در جوامع اسلامی و در دین مبین اسلام قابل تامل وتوجه خاصی است و مسجد به عنوان یک پایگاه اعتقادی و ایدئولوژی و مرکز تحولات اجتماعی و فرهنگی می باشد.

وی افزود: خداوند متعال با تاسیس کعبه به عنوان اولین خانه در زمین و مرکز مدیریت قوانین توحیدی در بین بشر،توسط انبیاء بوده و در سده اول اسلام، پیامبر اسلام در هنگام هجرت اولین نهاد ومرکزی که تاسیس نمودند مسجد بود که محور تمام فعالیتهای اسلامی بود و در آنجا تصمیم گیری و تصمیم سازی برای تشکیلات اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی اسلام بود.

تقی زاده با بیان این که با گذر از این سیر تاریخی حتی درقرن معاصر که به عنوان عصر امام خمینی(ره) شناخته می شود خاطرنشان کرد: مسجد کانون توجه بود و به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی ایفای نقش می نمود؛لذا تاکنون آنطور که باید به مساجد توجه تقنینی نشده وتا حال به صورت مردمی مدیریت شده و می شود./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات