۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۵۵۳۸
امام جمعه رشت:

دولت اسلامی باید همواره از اشرافی گری دور باشد

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر این که دولت در نظام اسلامی باید همواره از اشرافی گری دور باشد و با آن مبارزه کند، گفت: دولت اسلامی همواره فسادگریز است و هیچ گاه فساد آفرینی نخواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام، گفت: در اسلام ازدواج و تشکیل خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که متأسفانه مسأله ازدواج در جامعه امروز از سوی جوانان مورد بی توجهی قرار گرفته است، افزود: این وظیفه مسؤولان کشور است که بسترهای لازم را برای ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج در جامعه فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که وراثت نقش و اهمیت بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند تا بنیان خانواده را در جامعه اسلامی سست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که وراثت، خانواده و محیط اجتماعی نقش بسیار مهمی در شخصیت سازی افراد بر عهده دارند، تصریح کرد: این ضلع مؤثر هر کدام آثار بسیار مهم و حائز اهمیتی در شکل گیری شخصیت هر فرد ایفا می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مسأله ازدواج و انتخاب همسر برای جوانان بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: نسل جوان باید در زمان انتخاب همسر به یک سری معیارهای مهم نظیر ایمان، تقوا و اخلاقی دینی توجه کند.

امام جمعه رشت با بیان این که ایمان و تقوا خانواده ها را از آلوده شدن به گناه و قرار گرفتن در مسیر انحراف باز خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز به وضوح می بینیم خانواده هایی که بیشتر به مسائل دینی و معنوی توجه می کنند از خطر آسیب های اجتماعی و انحرافات به دور هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته دولت اشاره کرد و با بیان این که این ایام فرصت مناسبی برای تبیین خدمات و دستاوردهای کشور به مردم است، گفت: مسؤولان باید اقدامات صورت گرفته را به صورت شفاف و دقیق برای مردم بازگو کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های دولت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: کار انقلابی و جهادی، پرنشاط، شایسته‌سالار، مردمی، خدمتگزار و قانون‌مدار از جمله این شاخصه های مهم دولت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر این که دولت در نظام اسلامی باید همواره از اشرافی گری دور باشد و با آن مبارزه کند، خاطرنشان کرد: دولت اسلامی همواره فسادگریز است و هیچ گاه فساد آفرینی نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که موضع مردم در برابر دولت اسلامی باید حمایت حکیمانه، نقد منصفانه و نظارت هوشمندانه باشد، بیان داشت: نقدها در برابر دولت باید منصفانه باشد و نقدها باید انصاف داشت و تخریب دولت پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید براین که باید دولت را از خود بدانیم نه از بیگانه، خاطرنشان کرد: باید ویژگی ها و شاخصه های یک دولت کارآمد در نظام اسلامی به درستی اجرایی شود.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود به افزایش حجم نقدینگی در دولت فعلی اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری همواره تأکید کردند که این حجم نقدینگی به هرجایی سرازیر شود آنجا را نابود می‌کند، گفت: امروز مسؤولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این نقدینگی به سمت تولید، کشاورزی و مسکن هدایت شود.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت نامناسب اقتصادی قشر کارگر در جامعه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه وضعیت اقتصادی این دسته از افراد زیر خط فقر است، افزود: با حقوق فعلی کارگران شریط زندگی برای آنها بسیار سخت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اهمیت پاسخگویی مسؤولان به مردم، گفت: مسؤولان باید در حوزه مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال به مردم پاسخ دهند و عملکرد خود در این خصوص گزارش دهند.

امام جمعه رشت با تأکید براین که مردم اگر از مسؤولان خود صداقت ببینند آرام خواهند شد، گفت: مسؤولان نباید مردم را سرگردان و گمراه کنند و باید از کاغذبازی ها در ادارات و نهادها به شدت پرهیز شود.

وی در ادامه با بیان این که برای برقراری نظام اسلامی تلاش ها و زحمات بسیاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیروزی نهضت انقلاب به آسانی صورت نگرفت بلکه با رهبری روحانیت و همراهی گسترده همین مردم انقلاب پیروز شده است پس باید قدر این مردم را دانست که همواره پشتیبان انقلاب بوده اند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات