۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۵۵۷
حجت الاسلام نوراللهی:

انفاق و زکات انسان را از گناه تطهیر می کند

رییس ستاد احیای زکات قم با بیان این که راه رسیدن به خالق از طریق مخلوق است، گفت: از طریق خدمت به مخلوق انسان می تواند به خالق خود برسد، یکی از اسرار انفاق و زکات این است که انسان از گناه تطهیر شود.
حجت الاسلام نوراللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن نوراللهی رییس ستاد احیای زکات استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت دهه ولایت به تبیین اهمیت زکات در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم زکات را در کنار نماز ذکر می فرماید.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمود اگر کسی نماز بخواند اما زکات ندهد نمازی از او قبول نخواهد شد، زکات وظیفه ای برای همگان است که باید مورد توجه باشد، به فرموده امیر مؤمنان زکات در ظاهر این است که انسان یک چهلم اموال خود را در راه خدا انفاق کند اما زکات در باطن این است که انسان دیگران را بر خورد ترجیح دهد.

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که راه رسیدن به خالق از طریق مخلوق است، اظهار داشت: از طریق خدمت به مخلوق انسان می تواند به خالق خود برسد، اگر کسی خدا را بر مال خود ترجیح دهد انفاق می کند، خداوند در برابر انفاق بهشت را به انسان عطا می کند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود هیچ امتحانی برای امت پیامبر سخت تر از انفاق و زکات نیست چرا که بسیاری در این امتحان به هلاکت می رسند، اگر مردم حق خدا را ادا کنند هیچ فقیری باقی نمی ماند، انسان های شاکر می توانند شکر نعمت را با انفاق ادا کنند.

رییس ستاد احیای زکات استان قم با بیان این که شکر نعمت ها تنها در زبان نبوده بلکه باید در عمل ادا شود، ابراز داشت: اگر صاحب خانه ها و همه مردم در عمل شاکر نعمت ها و فرصت های الهی بودند آیا دیگر افراد نیازمند دچار آسیب و سختی می شدند؟

وی عنوان کرد: اگر شکر نعمت الهی صورت نگرفت کفران نعمت می شود، انسان باید سعی کند که حامی یتیم، فقر، بیمار و نیازمندان باشد، بیش از 580 آیه درباره زکات، صدقه و کمک و مانند آن در قرآن وجود دارد که باید سرلوحه کار انسان باشد.

حجت الاسلام نوراللهی خاطرنشان کرد: در برخی مناسبت ها مانند عید قربان مسلمین باید قربانی کنند و به نیازمندان بدهند اما شاهد هستیم که برای برخی با وجود توانایی این روز با روزهای دیگر تفاوتی ندارد، البته 410 میلیون تومان مردم به کمیته امداد در این زمینه کمک کرده اند اما این میزان برای جمعیت بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر آیا مناسب است؟

وی اضافه کرد: یکی از اسرار انفاق و زکات این است که انسان از گناه تطهیر شود، افراد باید به جای خرج های بیهوده و زیادی در برخی مراسمات، هزینه ها را برای امور عام المنفعة مانند ازدواج استفاده کنند، بهترین راه نهی از منکر کمک به ازدواج جوانان نیازمند است.

رییس ستاد احیای زکات استان قم گفت: امروز 5 هزار محصل نیازمند، فقر و بی سرپرست وجود دارد که نگرانی برای آغاز مدارس و تهیه لوازم مدرسه دارند که مردم باید باید کمک کنند، اگر واجبات مالی را ادا کنیم و به امور خیر بپردازیم به ویژه در زمانی که فشار اقتصادی وجود دارد بسیاری از سختی ها و مشکلات حل خواهد شد و بهترین راه مقابله با دشمن خدمت به محرومان است./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات