۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۷۵۵۵۸

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به استفاده ناصحیح از شبکه‎های اجتماعی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی هشدار داد و خواستار شناسایی آثار منفی اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آن شد.
عبدالمهدی کربلایی

 

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلا برگزار شد، نسبت به استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی هشدار داد و گفت: استفاده نا صحیح از شبکه های اجتماعی و افراط و تعدی به خطوط شرعی و اخلاقی یکی از مشکلات اساسی جامعه عراق محسوب می شود.

وی تصریح کرد: استفاده ناصحیح از شبکه های اجتماعی امنیت شخصی، فرهنگی و اجتماعی را با خطر جدی مواجه می کند بنابراین فرد و جامعه باید آثار منفی اجتماعی، اخلاقی و سیاسی استفاده ناصحیح از شبکه های مجازی را بدانند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی ادامه داد: ایجاد روابط غیر مشروع، هتک حرمت ها، نابودی ارتباطات اجتماعی بخشی از آثار استفاده سوء از شبکه های اجتماعی است.

رسیدگی به مشکلات استان بصره واجب شرعی و ملی است

وی خواستار حل سریع مشکلات استان بصره شد و گفت: مردم استان بصره به شدت از وضعیت زندگی خود گله مند و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت آب شرب خود هستند. آب شرب این استان به گونه ای است که حتی برای حمام کردن نیز مناسب نیست و به علت استفاده برخی از مردم بصره، تعدادی از آن ها بیمار و دچار بیماری های پوستی شده اند.

حجت الاسلام شیخ کربلایی افزود: باوجود توصیه های پی در پی مرجعیت دینی و سایر افراد هیچ گونه اقدام مثبتی برای حل مشکل مردم بصره حتی به صورت موقت انجام نشده است. عدم توجه دولت به این مشکل جای تاسف دارد و فقط یکدیگر را مقصر می دانند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار جدیت مسؤولان در رسیدگی به مشکلات استان بصره شد و تاکید کرد که رسیدگی به وضعیت آنان واجب دینی و ملی است./994/ب902/ف

ارسال نظرات