۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۵۵۹
رییس بسیج اصناف کشور مطرح کرد؛

ارتباط شبکه قاچاق و احتکار با برخی از نفوذی ها در دولت

رییس بصیج اصناف کشور با بیان این که دستگاه قضایی باید به سراغ دانه درشت ها و شبکه های فساد برود،گفت: وظیفه دستگاه ها شناسایی شبکه های قاچاق و احتکار و مفسدان بازار است که با برخی از نفوذی ها در دولت ارتباط دارند.
غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه 37 سوره نور گفت: این آیه باید تابلوی اصناف و بازار کشور باشد.

وی افزود: در برخی از تعابیر قرآن از مال به عنوان فضل و خیر نام برده شده است، از سوی دیگر بر اساس روایات بازار و مال می تواند زمینه غفلت انسان از خداوند را فراهم کند، مال حرام ریشه همه گرفتاری های انسان است، پیامبر می فرماید خداوند بهشت را از بدنی که از مال حرام تغذیه کند حرام خواهد کرد.

حسن پور با بیان این که عذاب الهی برای فرد رباخوار، اختلاس گر و ظالم به بیت المال دو چندان خواهد بود، اظهار داشت: رباخواری جنگ با خدا بوده و ریشه ملت ها را از بین می برد که در بازار باید مراقبت چنین مسائلی بود.

وی با اشاره به احتکار کالاهای مورد نیاز مردم توسط عده ای ادامه داد: بر اساس روایات کسی که احتکار می کند از منافق بدتر بوده و ملعون است، از این رو بازار و مال دو رو دارد که اگر به درستی استفاده شود سبب خیر خواهد بود و اگر از آن سوء استفاده شود جهنمی شدن انسان را در پی خواهد داشت.

رییس بسیج اصناف کشور با بیان این که بازار شامل فروشنده و مشتری می شود، ابراز داشت: نقش بازار و اصناف در ترویج احکام و حمایت از انقلاب بسیار مهم است، حضرت امام فرمود اصناف بازوان قدرتمند نهضت هستند، رهبر انقلاب نیز فرمود نخستین گروهی که به ندای امام در نهضت پاسخ داد بازاریان متدین بودند.

وی عنوان کرد: شهید عراقی کوره آجر پزی داشت اما به اندازه ای مورد علاقه امام بود که حضرت امام شهادت ایشان را غم سنگین خواندند، حتی حضرت امام در تشییع جنازه شهید عراقی شرکت کردند، شهید اندرزگو نیز از دل بازار بود، اصناف و بازار در مسیر انقلاب و اسلام 11 هزار شهید تقدیم کرده اند.

حسن پور خاطرنشان کرد: دشمن درصدد جداکردن بازار از انقلاب است اما کور خوانده است، بازار قم 15 ماه به طرفداری از حضرت امام تعطیل بود و در جنگ تحمیلی نیز اصناف و بازاریان نقش آفرین بودند، در جنگ اقتصادی امروز که نفس های بازار به شمارش افتاده و به سختی می گذرد باز هم بازار  اصناف پای ولایت خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در اصناف و بازار رعایت حال مردم است،  فعالان اقتصادی بخش خصوصی افسران جنگ اقتصادی هستند که باید مورد حمایت نهادها باشند، وظیفه اصلی بسیج اصناف کمک به تحقق بازار اسلامی و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رییس بسیج اصناف کشور ترویج آموزش های فقه بازار را از برنامه های جدی بسیج اصناف عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 250 هزار کسبه در این دوره ها شرکت کردند و آموزش فقهی دیدند، بازاریان و اصناف باید به نماز اول وقت اهتمام داشته باشند و همه فروشندگان و مشتریان باید به نماز اول وقت اهمیت دهند.

وی راه اندازی هیأت های اندیشه ورز بازار و اصناف را از فعالیت های بسیح دانست و افزود: مسجد محوری و تجلیل از علمای بازار از دیگر برنامه های بسیج اصناف است، آیت الله خوانساری و آیت الله شاه آبادی از علمای بزرگی بودند که در بازار حضور داشتند، نباید اجازه داد که بین بازار و علما فاصله ایجاد شود.

حسن پور با بیان این که بازاریان نسبت به محرومیت زدایی و دستگیری از محرومان در صف اول قرار دارند، اظهار داشت: گروه های جهادی خیرین اصناف کشور راه اندازی شده تا بازاریان و اصناف در مناطق محروم استان خود حضور پیدا کرده و به محرومیت زدایی کمک کنند.

وی ادامه داد: طرحی دیگر در بسیج ساماندهی شده که «یک کاسب یک دانش آموز» نام دارد تا کاسبان بتوانند از دانش آموزان محروم حمایت کنند؛ در بسیج قرارگاه حمایت از کالای ایرانی راه اندازی شده و 26 طرح توسط این قرار گاه به دولت ارائه و ظرفیت بسیج در سراسر کشور به دولت معرفی شد.

رییس بسیج اصناف کشور با بیان این که کسبه را برای ارائه و فروش کالای ایرانی تشویق می کنیم، ابراز داشت: اگر خرید کالای ایرانی در دستور کار مردم قرار گیرد اقتصاد کشور نجات پیدا می کند؛ اکثریت بازاریان متدین و در مسیر درست اقتصادی قرار دارند اما برخی سودجویی ها وجود دارد که باید با آن برخورد جدی شود.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی باید به سراغ دانه درشت ها و شبکه های فساد برود، وظیفه دستگاه ها شناسایی شبکه های قاچاق و احتکار و مفسدان بازار است که با برخی از نفوذی ها در دولت ارتباط دارند؛ وظیفه همه مردم مطالبه گری از مسؤولان است و دولتمردان باید پاسخگو باشند نه این که حاشیه سازی کنند./1323/

ارسال نظرات