۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۷۵۶۳۴
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز طلاب از نگاه سطحی و غیر علمی به مسائل دینی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که اقتضای طلبه شدن این است که با دقت، تأمل و تحقیق به مسایل دینی و علمی به ویژه مسأله ولایت و امامت توجه شود، گفت: طلاب باید از نگاه سطحی و غیر علمی به مسائل دینی به شدت پرهیز کنند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار دوره میثاق طلبگی استان از حوزه علمیه به عنوان پایگاه سربازان حضرت ولی عصر(عج) یاد کرد و گفت: طلاب با حضور خود در این دوره به صاحب اصلی حوزه تعهد خواهد داد و میثاق نامه طلبگی را امضاء می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تبریک ایام دهه امامت و ولایت از غدیر به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد و افزود: از غدیر به عنوان یکی از برترین اعیاد در جوامع حدیثی ما یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مسأله جانشینی پیامبر گرامی اسلام موضوعی بسیار مهم بود که از سوی خداوند متعال تأکید شد، بیان داشت: مسأله معرفی کردن امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر در نخستین نشست تبلیغی که پیامبر مأمور شده بود مطرح شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلامی در صلح، سفر، جنگ و مناسبت های مختلف حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود مطرح کردند، گفت: اما در جریان حجه الوداع مسأله به گونه ای دیگر رقم خورد و به صورت رسمی مسأله جانشینی پیامبر از سوی ایشان مطرح شد به گونه ای که در چهار گوشه جهان خبر رسانی شد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام از سوی خداوند متعال مأمور شد تا در روز حجه الوداع و آن هم در بیابان پیام الهی را به مردم ابلاغ کند، خاطرنشان کرد: این مسأله آنقدر با اهمیت بود که خداوند به پیامبر تأکید کرد که اگر نخواهی این پیام را ابلاغ کنی رسالتت ناقص می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که ولایت امیرالمؤمنین بسیار منزلت والایی دارد، بیان داشت: این مسأله تا حدی است که رسالت و دین پیامبر با ولایت و امامت علی(ع) گره خورد و این خیلی مهم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که طلاب و دانش پژوهان حوزه باید با دقت و تمرکز بیشتری به مسائل علمی و دینی توجه کنند، خاطرنشان کرد: تمرکز طلاب به عنوان پیشگامان تبلیغ دین بر روی قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: طلاب غیر از این که شیعه و مسلمان هستند اما با قدم گذاشتن در مسیر طلبگی باید با علم، دانش، معرفت، تحقیق و پژوهش بیشتری به مسائل دینی به ویژه موضوع امامت و ولایت توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که اقتضای طلبه شدن این است که با دقت، تأمل و تحقیق به مسایل دینی و علمی به ویژه مسأله ولایت و امامت توجه شود، بیان داشت: طلاب باید از نگاه سطحی و غیر علمی به مسائل دینی به شدت پرهیز کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ولی، ولایت یا صاحب ولایت کسی است که سرپرست چیزی را با علم و قدرت تام بر عهده دارد، گفت:  کسی که تنها محبت علی را بپذیرد، اما خودش را به دست او نسپارد یعنی ولایت او را نپذیرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تفاوت ولایت پذیری با محبت خشک و خالی داشتن این است کسی که ولایت علی را می پذیرد باید خود را نیز به او بسپارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند هر شب فرشته ای از طرف خدا نازل می شود و ندا می دهد جوانان تلاش و کوشش داشته باشید، گفت: یک طلبه به عنوان سرباز حضرت ولیعصر(عج) باید همواره در مسیر علم آموزی تلاش و کوشش کند چون این سعی و تلاش او موجب قرار گرفتن در مسیر سعادتمندی و رستگاری فرد می شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب در سن جوانی در اوج قدرت و توانمندی قرار دارند و می توانند به خوبی تلاش و کوشش کنند، افزود: طلاب باید از همه فرصت هایی که امروز در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند و خوب درس بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که طلاب باید همواره یاد اهل بیت(ع) را در محافل و مجالس زنده نگه دارند، خاطرنشان کرد: یاد اهل بیت(ع) و بهره گیری از معارف آنها موجب سعادت و رستگاری می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی چیزها مانعی برای دریافت پیام های ملکوتی می شود، تصریح کرد: طلاب باید در گوش دادن و نگاه کردن های خود مراقب باشند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات