۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۷۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

استقرار مبلغ در استان سمنان رشد ۴۰۰ درصدی داشته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در سال۹۱ شاهد استقرار ۲۶ مبلغ در استان بودیم، گفت: این میزان با ۴۰۰ درصد افزایش به ۱۰۴ مبلغ در پنج‌ماهه نخست سال۹۷ ‏رسیده است.‏
تبلیغ در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شکری در گفت‌وگو با خبرنگاران، از چهار برابر شدن تعداد مبلغان مستقر استان سمنان در بازه زمانی مدیریت دولت تدبیر و امید تا پنج‌ماهه اول سال۹۷ خبر داد و بیان کرد: در سال۹۱، ۲۶ مبلغ در سراسر استان مستقر بودند این میزان در سال ۹۲ به ۲۸، ۹۳ به ۳۲، ۹۴ به ۴۸، ۹۵ به ۶۹، ۹۶ به ۸۱ و در پنج‌ماهه اول سال جاری به ۱۰۴ نفر افزایش‌یافته که نشان از نگاه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی به روستاهای و مناطق محروم این منطقه دارد.

وی بابیان اینکه استقرار روحانی در روستاهای محروم یک نیاز است، افزود: تحقیقات میدانی نشان می‌دهد روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند ازلحاظ موضوعات اجتماعی و فرهنگی وضعیت بهتری دارند و از سوی دیگر استقرار روحانی در زمره مطالبات مردم متدین استان سمنان محسوب می‌شود لذا تبلیغات اسلامی با درک این اهمیت از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون با اهتمام ویژه به مقوله اعزام مبلغ توانسته رشد بسیار چشم‌گیر چهار برابری را در حوزه استقرار مبلغان رقم بزند.

رشد ۱۵ درصدی اعزام مبلغ در استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره رشد دیگر شاخص‌های این اداره کل نیز گفت: در سال ۹۲ مجموع مبلغان اعزامی استان به مناسبت‌های مذهبی شش هزار و ۱۹۰ مورد بوده که این میزان در سال۹۶ به هفت هزار و ۶۳۰ نفر افزایش‌یافته که نشان از رشد ۱۵درصدی در مقوله اعزام مبلغ می‌دهد.

حجت‌الاسلام شکری از رشد ۲۰ درصدی تعداد هیئات مذهبی ثبت‌شده در استان سمنان نیز طی سال‌های ۹۲ تاکنون خبر داد و بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم یک هزار و ۲۹۷ هیئت مذهبی ثبت‌شده در استان وجود داشت که این میزان در سال جاری به یک هزار و ۴۳۷ هیئت افزایش‌یافته است.

وی درباره تعداد گفتمان‌های برگزارشده در مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز، توضیح داد: در سال۹۲ شاهد اجرایی شدن ۱۸۲ گفتمان دینی در سطح استان بودیم که این تعداد در سال ۹۶ به ۸۸۶ مورد رسید و در پنج‌ماهه نخست سال جاری این میزان به ۳۳۶ مورد ارتقاء یافت که نشان از رشد چشم‌گیر در این حوزه می‌دهد.

رشد چشم‌گیر فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت استان نیز از دو هزار و ۳۷۲ نفر در سال۹۲، به چهار هزار و ۲۰۰ نفر در سال جاری افزایش‌یافته که رشدی قریب به ۱۸۰ درصد را نشان می‌دهد و از سوی دیگر چنین رشد قابل‌توجهی در حوزه فعالیت‌های آموزشی قرآن کریم نیز دیده می‌شود به این شکل که در سال۹۲ شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی برای دو هزار و ۶۴۵ نفر قرآن آموز بودیم که در سال۹۶ این میزان به سه هزار و ۴۵۷ نفر افزایش یافت.

حجت‌الاسلام شکری درباره اقدامات ترویج و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و نتایج آن نیز، گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در اعتکاف سال۹۲ در تمام هشت شهرستان استان، شش هزار و ۴۴۸ نفر بود که این شاخص در سال ۹۶ به ۱۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید که یکی از دلایل عمده این افزایش، اجرای برنامه‌های ویژه اعتکاف، ساماندهی معتکفان و مساجد میزبانی اعتکاف، ترویج و تبلیغی این سنت حسنه در قالب اقدامات تبلیغی و ... توسط اداره کل است.

وی همچنین از رشد دیگر شاخص‌های تبلیغی و فرهنگی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون در استان سمنان خبر داد و گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و همراهی سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و رشد شاخص‌های این عرصه باعث شده تا شاهد رشد اقدامات مثبت در حوزه تبلیغی و فرهنگی نیز باشیم که نتیجه آن‌ها قطعاً ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

منبع: مهر

ارسال نظرات