۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۷۵۸۸۱
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران:

زهد و پرهیز از اشرافی گری شاخصه مهم مدیران در دولت اسلامی است

حجت الاسلام شکریان بر ضرورت پرهیز مسؤولان از تفکر اشرافی گری تأکید کرد و گفت: مسؤولان و مدیران در یک دولت اسلامی باید زهد و ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهند.
مراسم عزاداری اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع پرسنل ضمن عرض تبريک بمناسبت ميلاد امام هادي(ع) و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت و با اشاره به تبيين شاخصه هاي دولت اسلامي در جامعه، گفت شهيدان رجايي و باهنر مصداق واقعي دولت اسلامي بودند و بايد راه اين شهيدان و شاخصه هاي رفتاري و عملکردي اين شهيدان الگويي براي دولتمردان امروز جامعه اسلامي باشد.

وي در ادامه با اشاره به نامگذاري هفته دولت در سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر، افزود: هفته دولت فرصتي براي بررسي عملکرد و ارزيابي دولتمردان نسبت به فعاليت ها و برنامه هاي خود و تقويت شاخص هاي مثبت و رفع معضلات و مشکلات است.

حجت الاسلام شکریان شهیدان رجایی و باهنر را الگوهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و بیان داشت: این دو شخصیت ماندگار و اثرگذار تاریخ انقلاب نامشان زنده جاودان و پایدار است و مردم از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند.

وی با بیان این که ایمان و اخلاص از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بوده است که برای ما درس است، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری‌ دو شخصیت بزرگ انقلاب در ایمان و اخلاص بود و این شهیدان انسان‌های متدینی بودند که دلسوز دین و انقلاب بودند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران با اشاره به شکل گيري انقلاب اسلامي و برنامه ريزي جمهوري اسلامي در سال هاي بعد پيروزي انقلاب، تصريح کرد: خدمات جمهوري اسلامي در چهل سال عمر با عزت اين انقلاب بر هيچ کس پوشيده نيست و ما در بخش هاي مختلف حائز رتبه هاي نخست و ممتاز در منطقه و حتي جهان هستيم و بايد اين اقدامات را در جامعه تبيين کنيم و آثار و برکات نظام مقدس جمهوري اسلامي را براي مردم شريف ايران بازخواني کنيم.

حجت الاسلام شکريان در ادامه با تاکيد بر وحدت و همدلي بين مسؤولان نظام و مردم، خاطر نشان کرد: مشکلات امروز اقتصادي جامعه با وحدت و همدلي بين همه مسئولان و همه آحاد جامعه به یقین رفع خواهد شد و نيازمند توجه جدي مسؤولان به وضعيت معيشت مردم  هستيم و بايد مديريت جهادي و انقلابي در همه خدمتگزاران تقويت شود.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد مسؤولان در مدت کوتاه خدمت، تاکيد کرد: مردم نسبت به عملکردها کاملا واقف هستند و مهم ترين دغدغه مسؤولان بايد رفع مشکلات کشور باشد و رفع اين مشکلات مي تواند بهترين معيار عملکرد هر دولتي باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، نقد منصفانه و دلسوزانه  را موجب تعالي و رشد و پيشرفت کشور دانست و بيان داشت: مسؤولان بايد در قبال نقد منصفانه انعطاف لازم را داشته باشند زيرا بسياري از اين نقدها در جهت رفع مشکلات و معضلات کشور بيان مي شود و زمينه تخريب ندارد و در جهت بيان مشکلات و چاره جويي در جهت رفع آن بيان مي شود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرهیز مسؤولان از تفکر اشرافی گری تأکید کرد و گفت: مسؤولان و مدیران در یک دولت اسلامی باید زهد و ساده زیستی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسؤولی که دارای تفکر اشرافی گری باشند نمی توانند از آلام و گرفتاری های مردم بکاهند، خاطرنشان کرد: مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همانند مردم زندگی کند تا بتواند مشکلات و سختی های جامعه را به خوبی لمس و درک کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر مردم از مشکلات اقتصادی بسیاری رنج می برند، تصریح کرد: این مردم قدرشناس و هوشیار از شعار و وعده های بی پشتوانه خسته شده اند و از مسؤولان خود رفع مشکلات را خواستار هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مسؤولان و مدیران کشور نباید مشکلات اقتصادی را تنها به تحریم های دشمنان نسبت دهند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مشکلات فعلی ناشی بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح برخی مسؤولان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که امروز مهم ترین نیاز کشور مدیریت صحیح و انقلابی است، تصریح کرد: کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با شرایط سخت تری مواجه بود، اما با مدیریت صحیح و همراهی مردم از آن بحران ها عبور کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز متأسفانه دشمن با جنگ روانی تلاش می کند تا فضای یأس و ناامیدی را در کشورمان ترویج کند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته امید و نشاط را در میان مردم زنده کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات