۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۵۸۹۰
​امام جمعه تبریز:

فرقه شیرازی به دروغ خود را محب اهل بیت معرفی می کند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این فرقه در حالی خود را سینه چاک ائمه اطهار معرفی می کند که نسبت به کشتار مسلمانان فلسطین، عراق، یمن، سوریه و ... بی تفاوت است.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبربز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تفرقه افکنی در ممالک اسلامی سابقه‌ای دیرین در سیاست‌های انگلیس دارد.

وی با بیان این‌که فرقه سازی در ادیان مختلف و مذاهب اسلامی همواره در دستور کار سرویس های اطلاعاتی انگلیس برای ایجاد تفرقه و تجرکات افراطی‌گرایانه قرار دارد، خاطرنشان کرد: تشیع لندنی هدفی جز راه‌اندازی جنگ، خون‌ریزی و افراط در منطقه ندارد، البته سال‌هاست رهبر معظم انقلاب از حقیقت پشت پرده تشیع انگلیسی پرده برداشته‌اند.

امام جمعه تبریز برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی را از ویژگی های بارز شیعه لندنی دانست و افزود: فرقه شیرازی می‌خواهد چهره‌ای افراطی و خشن از شیعه نشان بدهد؛ به گونه ای که در هفته وحدت راهپیمایی برائت از اهل سنت برپا می کند تا آتش اختلاف میان مذاهب اسلامی را شعله ور کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: این فرقه در حالی خود را سینه چاک ائمه اطهار معرفی می کند که نسبت به کشتار مسلمانان فلسطین، عراق، یمن، سوریه و ... بی تفاوت است، این فرقه به دروغ خود را محب و ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: زمانی که حرم های مطهر اهل بیت(ع) در سوریه و عراق مورد تعرض وهابیت و داعش قرار گرفت؛ فرقه شیرازی هیچ حرکتی و کمکی در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم نداشت، آحاد مردم وظیفه دارند برای مقابله با این توطئه وحدت کلمه داشته باشند.

امام جمعه تبریز نشان دادن چهره افراطی و خشن از شیعه را یکی دیگر از اقدامات تشیع لندنی برشمرد و گفت: امروز میان اهل سنت و شیعه دست‌هایی در کار است تا وحدت مسلمانان را بر هم زند؛ حمله به علما و مراجع شیعه در قم و القای جدایی دین از سیاست را رویکردهای مهم تشیع انگلیسی است.

وی از فعالیت 18 شبکه ماهواره ای و سه شبکه رادیویی با حمایت دولت انگلیس در جهت ترویج افکار التقاطی و منحرف تشیع لندنی خبر داد و گفت: رد پای نفوذ انگلستان و فرقه سازی با بهره گیری از برخی از روحانیان شیعی و تقویت برخی طلاب جوان از ده‌ها سال پیش قابل مشاهده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات