۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۶۰۳۳

برگزاری مراسم یادبود امام موسی صدر در بعلبک لبنان

عضو جنبش امل لبنان اعلام کرد که مراسم یادبود امام موسی صدر در ۹ شهریور ماه در منطقه بعلبک این کشور برگزار می شود.
امام موسی صدر

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای جنبش امل لبنان به ریاست حجت الاسلام شیخ حسن المصری با اعضای تجمع علمای مسلمین دیدار کردند.

حجت الاسلام شیخ حسن المصری در گفت وگو با شیخ حسن عبدالله از علمای اهل تسنن بیان داشت: هدف از این دیدار دعوت اعضای تجمع علمای مسلمین برای شرکت در مراسم یادبود امام موسی صدر که قرار است در 31 آگوست (9 شهریور ماه) در منطقه بعلبک برگزار شود، بود.

وی افزود: در این مراسم آخرین تحولات لبنان نظیر موانع تشکیل دولت و ضرورت تسریع در انجام آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت زیرا انتظارها بسیار طولانی شده است و تاخیر بیش از این جایز نیست.

عضو دفتر سیاسی جنبش امل لبنان اظهار داشت: برگزاری مراسم سالروز روبوده شدن امام موسی صدر در بعلبک بسیار هوشمندانه و زیرکانه است زیرا ما باید به مناطقی که مورد مداخله رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا است، توجه کنیم.

وی بر ضرورت حمایت از محرومین و مستضعفان تاکید کرد و اظهار داشت: نبیه بری رییس پارلمان و حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان متعهد شده اند که با فساد مبارزه و از محرومین و مستضعفان حمایت کنند و این موضوع جز با تشکیل هر چه سریعتر حکومت ملی به واقعیت نمی رسد.

شایان ذکر است که میشل عون، رییس جمهوری لبنان نسبت به تاخیر در تشکیل دولت جدید هشدار داد و با وجود دستاوردهای دولت کنونی، دولت جدید را همچنان «اولین دولت دوره خود» خواند.

وی با بیان اینکه انتخابات پارلمانی ظرفیت هر جناحی را نشان داد، مشکل در تشکیل دولت جدید را زیاده‌خواهی برخی جناح‌ها عنوان کرد و گفت: اوضاع اقتصادی کشور نیازمند تشکیل دولتی کارآمد در سریع‌ترین زمان ممکن است و بهای هر تبانی از جیب لبنانی‌ها پرداخت می‌شود.

عون تصریح کرد، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان درباره ماموریت خود گیج شده است./994/ب902/ف

ارسال نظرات