۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۶۳۷۹
امام جمعه تبریز:

حمایت از نخبگان جوان مانع از فرار مغزها می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که حمایت از جوانان نخبه باید در عمل و به دور از شعارگرایی تحقق یابد، گفت: حمایت از نخبگان جوان مانع از فرار مغزها می‌شود.
دیدار ستاری با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که شناسایی و حمایت از نخبگان جوان علمی مانع از بروز پدیده فرار مغزها می شود، اظهار داشت: دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی حاصل تلاش و سرمایه‌گذاری نظام آموزشی کشور را مورد بهره‌برداری قرار می دهند.

وی با بیان این‌که سیاست‌های اتخاذ شده برای بازگشت نخبگان ایرانی و جذب جوانان مستعد در پروژه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی قابل توجه بوده اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه ویژه ای جهت شناساییَ، پرورش و نبوغ فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی بر عهده دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حمایت از جوانان نخبه باید در عمل و به دور از شعارگرایی تحقق یابد، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، دانشمند و خلاق همواره مورد توجه کشورهای مختلف بوده است، چرا نباید برای تعالی کشور خود نتوانیم از نیروی انسانی انقلابی، جوان، متخصص، مؤمن و متعهد بهره مند شویم؟

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که وجود چندین دانشگاه مطرح کشور و جهان اسلام در شهر تبریز را فرصتی برای ارتقای سطح علمی و فناوری صنایع استان دانست و افزود: همه ساله شاهد فارغ التحصیلی جوانان متخصص و مستعد از این دانشگاه ها هستیم که باید هر یک در حوزه تخصص خود به کارگیری شوند.

وی با بیان این‌که شناسایی و ساماندهی نخبگان دانشگاهی نیازمند امری مهم برای حمایت هدفمند است، تصریح کرد: دانشجویانی که در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده و نخبه شناخته می شوند، باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، گاه بیکاری یا عدم اشتغال چنین افرادی در عرصه ای غیر از تخصص خود مایه تأسف است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بیکاری جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی یکی دیگر از معضلات مهم کشور است، افزود: نیازمند حمایت و تدبیر جدی دولتمردان و مسؤولان کشور نسبت به معضل بیکاری هستیم، اگر از نیروی انسانی تربیت شده نتوانیم بهره‌مند شویم؛ دیگر کشورها نخبگان ما را جذب خواهند کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات