۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۶۶۱۰

شرکت ۲۲ هزار خانواده ایرانی در هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی

مدیر کل اداری و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شرکت ۲۲ هزار خانواده ایرانی در هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی خبر داد.
جشنواره رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امیر جهانگیری، مدیر کل اداری و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پیش از ظهر امروز، در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در تالار اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه توجه خاصی به ترویج فرهنگ اسلامی دینی از طریق جشنواره رضوی و آن هم با مدل های مختلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود 530 هزار نفر بصورت مکتوب و 328 هزار نفر نیز بصورت مجازی از سراسر کشور در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که در عین حال شرکت بی شمار از طریق اینترنتی می تواند فرصتی برای ترویج دین و فرهنگ کتابخوانی و توجه به مطالعه کتاب در میان هموطنان باشد.

مدیر کل اداری و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، هدف از ترویج فرهنگ کتابخوانی و هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی را اشاعه و گسترش مسائل دینی به بهترین شکل ممکن در میان هم میهنان برشمرد و گفت: تشکل های مختلفی در راستای برپایی جشنواره با ما همکاری داشتند و نخستین تشکر را باید از خوزستانی هایی داشت که با ارسال اثر، نقاشی، قصه های گویا بصورت مکتوب و اینترنتی در هشتمین جشنواره شرکت کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به بخش برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: خوزستان سهم عمده ای از میان برگزیدگان دارد که این گویای توجه به فرهنگ کتابخوانی در استان است.

جهانگیری شرکت نابینایان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را رویدادهای قابل توجه دانست و افزود: نابینایان به عنوان جامعه یک هدف، فرصتی برای ورود به جشنواره جهت ترویج فرهنگ دینی و اسلامی امام هشتم است که سهم خوزستان در این باره بهینه و قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه 22 هزار خانواده از سطح کشور در هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: امسال شاهد رشد 32درصدی شرکت کنندگان بصورت خانوادگی هستیم که در این میان جایگاه خوزستانی ها از لحاظ شرکت در جشنواره و عضویت در کتابخانه های روستایی بسیار قابل توجه است.

 مدیر کل اداری و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در کشور حدود 3 هزارو 500 کتابخانه بصورت مستقل و مشارکتی اداره می شوند، گفت: تلاش کردیم تا برای عموم مراجعه کنندگان منابع مناسب را تهیه کنیم و در خوزستان با توجه به اقوام مختلف توجه ویژه تری شده است./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات