۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۷۶۷۶۷
امام جمعه بابلسر تأکید کرد؛

ضرورت استمرار برخورد جدی دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی

امام جمعه بابلسر بر مبارزه جدی با فساد و شفاف سازی و نظارت بیشتر در مسؤولیت های مدیریتی تاکید کرد و گفت: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا گلوگاه ها و منافذ فساد شناسایی و بسته شود.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر سه شنبه شب در دیدار اعضای شورای اسلامی این شهرستان بر حفظ و تقویت همدلی، همفکری، همراهی و همپوشانی  بیشتر در راستای خدمت رسانی مطلوب تر و بهتر به مردم تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم از خواسته‌های مقام معظم رهبری و از اصول بنیادین و پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خادم مردم باشند، افزود: خدمت به مردم بزرگترین توفیقی است که در نظام اسلامی نصیب مسؤولان و مدیران کشور می شود.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با اشاره به فلسفه شکل گیری و اهمیت شوراها و موضوع مشورت خاطرنشان کرد: در دین اسلام مشورت کردن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آیات قرآن و روایات فراوان اهل بیت(ع) در این زمینه، بیانگرجایگاه با ارزش و مهم مشورت است. 

وی  با بیان این که نباید مشورت کردن مختص و محدود به اعضای شورای شهر باشد، تصریح کرد: باید در شوراها برای حل مشکلات و راه یابی به نظرهای درست، همواره با افراد نخبه و کارشناس مشورت شود و از رای و نظر آنهانیز بهره گرفت. 

حجت الاسلام قلی پور با ابراز تأسف از این که مشورت با نخبگان در میان مسؤولان کمرنگ شده و محسوس دیده نمی شود، خاطر نشان کرد: مدیران کشور باید در هر موضوعی از نظر کارشناسان و نخبگان استفاده کنند و با استفاده از تجارب یکدیگر و پایبندی به تعهد خودنسبت به مردم، در رشد و شکوفایی کوشش و با رصد مشکلات در برطرف کردن آن تلاش کنند. 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تلاش در راستای تحقق حماسه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی بسیار خوبی در کشورمان وجود دارد که می توان با بهره گیری صحیح از آن کشور را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود بر مبارزه جدی با فساد و شفاف سازی و نظارت بیشتر در مسؤولیت های مدیریتی تاکید و بیان داشت: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا زمینه منافذ فساد شناسایی و بسته شود.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که برخورد جدی با مفاسد یکی از مهم ترین مطالبات مردم از مسؤولان و مدیران کشور است، خاطرنشان کرد: تحقق این امر موجب تقویت اعتماد و اطمینان مردم به مسؤولان کشور خواهد شد.

امام جمعه بابلسر همچنین با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضائیه در برخورد با اخلال گران اقتصادی کشور، تصریح کرد: برخورد قانونی و قاطع با کسانی که منافع شخصی و گروهی خود بر منافع ملی ترجیح می دهند بسیار ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری بر استفاده بهینه، درست و حداکثری از ظرفیت های موجود گفت: مسؤولان تلاش کنند با شناسایی مناسب ظرفیت های داخلی از این پتانسیل ها در جهت رشد و شکوفایی کشور بهره گیرند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی از سوی مسؤولان تأکید کرد و افزود: مسؤولان کشور رهنمودهای رهبری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی با بیان این که امروز راه برون رفت کشور حرکت در مسیری است که مقام معظم رهبری تعیین می کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای شعار و وعده دادن تلاش کنند با تدبیر و برنامه ریزی مناسب از آلام و مشکلات مردم بکاهند.

امام جمعه بابلسر با انتقاد از جزیره ای کار کردن و مسؤولیت گریزی برخی مسؤولان در خدمت رسانی و حل مشکلات مردم، بر شناسایی ظرفیت و پتانسیل های منطقه با توجه به اولویت بندی آنها، برای رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد و تحقق آن را نیازمند عزم و اراده جدی وهمراهی همه جانبه دانست. 

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود توجه مباحث فرهنگي را در اولويت برنامه هاي مديريت شهري عنوان کرد و خواستار حمایت و همراهی بیشتر شورای اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و اجرای برنامه های اسلامی مذهبی شد و گفت: شوراهای اسلامی می توانند با استفاده از گروه های مختلف و اجرای برنامه های جذاب در ایجاد آرامش و ایجاد نشاط اجتماعی نقش موثری داشته باشد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات