۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۷۹۰
هم‌زمان با ماه محرم؛

۴۵۰ روحانی مبلغ به روستاهای خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم بیش از ۴۵۰ روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به مساجد روستاهای استان اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام علی خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم ماه محرم از میزبانی ۴۵۰ روستای خراسان شمالی از مبلغان محرم خبر داد و افزود: این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخل استان به مساجد روستاهای خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: مجالس سخنرانی می‌تواند فرصتی باشد تا جایگاه و منزلت روحانیون معظم در جامعه احیا و ارتقاء یابد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: روحانیون در منابر باید سخنان و موضوعاتی مطرح کنند تا در ذهن مخاطب دوام داشته باشد و در رفتار و باورهای مخاطبان تغییر و تحولی ایجاد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی هرساله میزبان روحانیون و مبلغین اعزامی از مشهد و قم است که مبلغین در روستاها این استان با میزبانی اقشار مختلف مردم به امر مقدس تبلیغ مغول می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی بیش از هزار و صد مسجد فعالیت دارد و در ماه محرم تکایا و حسینیه‌ها نیز در مناطق مختلف به عزاداری می‌پردازند.

وی امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز به‌ویژه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی و برنامه‌های دینی و تبلیغی را در دستور کار روحانیون اعزامی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: محرم فرصتی برای مبارزه با نحله‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها برای جوانان و نوجوانان است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات