۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۸۱۱

اعزام نماینده آیت الله سیستانی برای حل مشکلات استان بصره عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی به همراه جمعی از متخصصان برای حل مشکل استان بصره اعزام شدند.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی به همراه جمعی از اعضای دفتر این مرجع و متخصصان برای حل و پیگیری مشکل آب بصره به این استان سفر کردند.

حجت الاسلام صافی در این رابطه به خبرنگاران گفت: حضرت آیت الله سیستانی ما را مکلف کرده است که به شهروندان خود در استان بصره برای حل مشکل آب یاری برسانیم و ما نیز در حد استطاعت خود اقدامات عملی را انجام داده ایم.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده حضرت آیت الله سیستانی در منطقه حضور داریم نه آستان مقدس عباسی.

وی ادامه داد: خبرهای که برخی از شبکه های اجتماعی به نقل از ما بیان می کنند صحت ندارد و ما هیچ گونه صفحه، کانال و گروهی در شبکه های مجازی نداریم.

گفتنی است که تظاهرات‌ اهالی استان بصره عراق در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی از دیروز، تشدید شد و معترضان در واکنش به کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان، ساختمان استانداری را به آتش کشیدند.

 معترضان به شیوه بد خدمات‌رسانی در استان بصره و آلودگی آب در این استان، برای چندمین روز متوالی به تظاهرات و اعتراضهای خود ادامه دادند.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، دچار چند مشکل و بحران‌ هستند که آلودگی آب و کمبود آب شرب آخرین مورد آن است. تا حدی که کمیساریای حقوق بشر با استناد به آمار موجود در بیمارستانها اعلام کرده است که به دلیل این مسئله، 20 هزار شهروند بصره، مسموم شده‌اند.

تشدید اعتراض‌های در بصره و آتش زدن ساختمان استانداری آن، موجب شده که اکنون در سراسر این شهر، حکومت نظامی اعلام شود.

اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی در بخش آب و برق، بیکاری و فساد، چند ماهی است که در استان بصره آغاز شده و ادامه دارد اما اخیرا، کمبود آب شرب و بیمار شدن ساکنان این استان، موجب شده تا بر شدت و خشونت اعترا‌ض‌ها افزوده شود.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، معترضان با پرتاب نارنجک دست‌ساز به سوی دفتر جریان حکمت در ناحیه «الهویر» در شمال بصره، موجب آتش گرفتن آن شدند.

تظاهرات‌های مردمی در استان بصره که چندین روز متوالی ادامه دارد و دولت عراق نتوانسته آن را مهار کند، تاکنون 5 کشته و بیش از 30 زخمی به همراه داشته است که در میان زخمی‌ها شماری نیروی امنیتی نیز وجود دارد./994/ب902/ف

ارسال نظرات