۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۸۹۶
وزیر بهداشت خبر داد؛

افزایش قیمت ۱۴۰۰ قلم دارو در کشور

وزیر بهداشت گفت: حدود ۹ هزار قلم دارو در کشور وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ قلم دارو با افزایش قیمت مواجه بوده است.
دکتر قاضی زادی هاشمی وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از خیرین حوزه سلامت با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سفر به خراسان جنوبی و افتتاح تعداد زیادی پروژه‌های حوزه درمان و سلامت در این استان خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه درمان و سلامت مورد رضایت مردم قرار گرفته است، گفت: آشنایی با مشکلات مردم و رفع آن‌ها یکی از اهداف سفر به خراسان جنوبی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از مجموعه‌های مجهز با اساتید بسیار جوان است و تعداد جذب دانشجویان در این دانشگاه به دو برابر افزایش یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی در شرق کشور است، تصریح کرد: تلاش برای ارتقای دانش و ارتقای افراد بومی این استان قابل تحسین است.

وی به برخی تغییر قیمت‌ داروها اشاره کرد و ادامه داد: داروهایی که در کشور مشابه داخل دارد قیمت آن‌ها نسبت به گذشته تفاوت چندانی ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از داروها دچار نوسان قیمت هستند و سقفی که دولت برای افزایش قیمت این داروها مصوب کرده بین 9 تا 12 درصد است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: حدود 9 هزار قلم دارو در کشور وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 400 قلم دارو با افزایش قیمت مواجه بوده است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات