۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۷۰۶۰
به همت قرارگاه فرهنگی مردمی حضرت بقیه الله؛

سومین دوره طرح بزرگ «خادم الاربعین» در مراسم اربعین ۹۷ برگزار می شود

حجت الاسلام عفراوی گفت: سومین دوره طرح بزرگ خادم الاربعین در مراسم باشکوه اربعین ۹۷ به همت قرارگاه فرهنگی مردمی حضرت بقیه الله(عج) برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدرضا عفراوی، مسئول جذب طلاب نیروی انسانی قرارگاه مردمی حضرت بقیه الله (عج)

حجت الاسلام محمدرضا عفراوی، معاونت فرهنگی و مسؤول جذب طلاب نیروی انسانی قرارگاه مردمی حضرت بقیه الله (عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه الله (عج) با دریافت مجوزهای مربوطه از کشور عراق و رایزنی با مسؤولان حرم به مدت 2 سال طرح خادم الاربعین را اجرایی کرده است، اظهار داشت: امسال درصدد عملیاتی کردن سومین دوره طرح بزرگ خادم الاربعین در مراسم باشکوه اربعین 97 جهت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی هستیم که برای این امر از نیروهای معتقد، متعهد، آشنا و علاقه مند به کار در فضای جهادی برای خدمت در شهرهای کربلا، نجف و سامرا دعوت به عمل می آوریم.

مسؤول جذب طلاب نیروی انسانی قرارگاه فرهنگی مردمی حضرت بقیه الله (عج) با بیان اینکه دعوت به همکاری در چهار دوره 8 تا 10 روزه در ایام پیاده روی اربعین حسینی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: گروه پیش قراول از 13 تا 21 مهرماه، اعزام می شوند که در احداث غرفه ها پیرامون باب های حرم فعالیت خواهند داشت و بازه خدمت اول از 21 تا 28 مهرماه، بازه خدمت دوم از 28 مهرماه تا 6 آبان و بازه خدمت سوم از 6 آبان تا 15 آبان خواهد بود.

وی افزود: علاقه مندان بازه یا بازه های انتخابی را حتما در موقع ثبت نام، انتخاب و در قسمت توضیحات ثبت نام نیز، درج کنند. از دیگر موارد بسیار مهم در هنگام ثبت نام درج نام کامل و دقیق شخص معرف است که در گزینش نهایی خدام محترم نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام عفراوی محور فعالیت های خدام را برپایی امانت داری و کفشداری در حرم امام علی(ع) در سطح بسیار گسترده، اطلاع رساني و راهنمايي زائران در اطراف حرم از سوی خدام داوطلب، نصب بنر هاي اسامي خيابان ها و نقشه های دو شهر کربلا و نجف و راهنمای زوار و انجام امور مفقودين و گمشدگان ایرانی برشمرد.

وی با بیان اینکه امسال بنا بر احداث 14 غرفه، که 12 غرفه ویژه امانتداری و 2 غرفه کفشداری است، گفت: بخش ویژه ای که در سال گذشته بسیار مورد توجه تولیت حرم امیرالمومنین علی(ع) قرار گرفته و امسال نیز در نظر گرفته شده، جنه الاطفال است که به بانوان اختصاص دارد و کودکان گم شده در آنجا تا پیدا شدن والدین، از سوی مربیان تخصصی مهدکودک نگهداری می شوند.

معاونت فرهنگی قرارگاه مردمی حضرت بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه بخش فرهنگی برای نخستین بار امسال برگزار و ظرفیت مهمی از آن ویژه طلاب است، عنوان داشت: بنا داریم مسایلی چون دعوت از شاعران، شعرخوانی و مداحی، برگزاری هیأت های شبانه برای خادمان حرم و فضاآرایی را با همکاری دوستان و علاقه مندان به فعالیت های فرهنگی در سراسر کشور، اجرایی کنیم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات