۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۰۹۳
آیت الله حائری:

حوزه های علمیه به وظایف شرعی خود در بصره عمل کنند

یکی از مراجع تقلید عراق مقیم در شهر مقدس قم بیان کرد: حوزه های علمیه باید به وظایف شرعی خود در قبال رویدادهای اخیر استان بصره عمل کنند.
سید کاظم حائری

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق مقیم در شهر مقدس قم طی پیامی به حوادث اخیر در استان بصره واکنش نشان داد و بیان کرد: حق شما تظاهرکنندگان است که خواسته های مشروع و قانونی خود را مطالبه کنید.

وی ادامه داد: این ملت که از تمام امکانات محروم مانده است حق دارد خواسته هایش را مطالبه کند و خواستار رفع ظلم از خود شود. من در پیام های گذشته مسؤولان را به کار صحیح در راستای منافع مردم دعوت کردم اما جز فرار از مسؤولیت و اصرار بر فساد چیزی از آنها ندیدم بنابراین این حق ملت است که حقوق خود را از مسؤولان مطالبه کنند و در مقابل ظالمان بایستند.

حضرت آیت الله سید کاظم حائری نسبت به ریخته شدن خون برخی از شهروندان استان بصره ابراز تاسف، حزن و اندوه کرد و اظهار داشت: ریختن خون انسان بی گناه یکی از بزرگ ترین گناهان است که خداوند متعال عاملانش را به آتش جهنم وعده داده است.

وی افزود: حمله به اموال عمومی و خصوصی هیچ توجیهی ندارد و آسیب رساندن به این اموال به بهانه مطالبه حقوق و اصلاح اوضاع به هیچ عنوان صحیح نیست. با ارتکاب گناه و حرکت در مسیر اشتباه نمی توان خواسته های بر حق داشت و مطالبه اصلاح کرد.

حائری تاکید کرد: باید از توسل به هر گونه اقدام خشونت آمیز در تظاهرات خودداری و با برگزاری متمدنانه راهپیمایی و اعتراضات همگانی مسالمت آمیز، خواسته های خود را پیگیری کرد.

وی خواستار هوشیاری مردم بصره نسب به نفوذ عناصر باقی مانده از جریان تروریستی و حزب بعث منحله در میان آن ها شد و عنوان کرد: مردم باید مراقب باشند که این گونه افراد به اهداف خود یعنی فتنه و ایجاد اختلاف دست پیدا نکنند.

آیت الله حائری بیان کرد: حوزه های علمیه باید به وظیفه شرعی خود در این شرایط اسفبار عمل کنند و مومنان نیز باید به سخنان علما توجه وافری داشته باشند./994/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات