۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۱۳۲
حجت الاسلام حسيني اراكي:

هدايت و تربيت بايد در ولايت پذيري محقق شود

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه انبيا آمدند ما را هدايت و تربيت كنند، گفت: هدايت و تربيت بايد در ولايت پذيري محقق شود و اطاعت زن از شوهر در واقع تمرين ولايت پذيري بچه ها است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراكي در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها در مسجد سلمان فارسي کاشان گفت: امروز در دوره اي قرار داريم كه روز به روز به نشر معارف از طريق منبر نياز داريم.

وي افزود: مهمترين كاري كه يك عالم ديني بايد انجام دهد نشر معارف قرآن و اهل بيت(ع) از طريق منبر است و مهمترين كاري كه شيعه بايد انجام دهد اين است كه در پاي منبر حاضر باشيم چرا كه هيچ چيزي جاي منبر را پر نمي كند.

حجت الاسلام حسيني اراكي گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، خدا به بنده صالح خودش منت گذاشته است و معرفت اهل بيت و ولايت اهل بيت(ع) داده است چرا معرفت و ولايت اهل بيت(ع) خير علي الاطلاق و هركس خير علي الاطلاق داشته باشد غني و ثروت مندترين انسان روي زمين است.

وي افزود: امروز با وجود تلاش دشمن براي كم رنگ كردن عزاداري ها و عاشورا و اربعين اما سال به سال بر تعداد عزاداران امام حسين(ع) و كاروان پياده روي اربعين حسيني كه از همه مذاهب و اديان  شركت دارند افزوده مي شود كه اين نشان دهنده اين است كه امام حسين(ع) تنها از شيعه نيست و خداوند امام حسين(ع) را همگاني كرده است.

استاد حوزه علميه گفت: جلسات اهل بيت(ع) تنها يك هدف دارد و آن نيز تربيت و تزكيه انسان است و نبايد اجازه داد شياطين و شيطان صفتان آنگونه كه مي خواهند ما را تربيت كنند چرا كه اگر زير چتر ولايت طاغوت قرار بگيريم انبيا و اوليا را به زبان خواهيم داشت اما سبك زندگي ما طاغوتي خواهد بود.

وي ادامه داد: دشمن امروز در تهاجم فرهنگي و هجمه سنگين فرهنگي خود  نماز و روزه و عزاداري و مسجد را منع نكرده است اما در رفتار و اخلاق و زندگي و خانواده تأثيرگذاشته است و مدل زندگي اسلامي را به مدل غربي تبديل كرده است.

حجت الاسلام حسيني اراكي افزود: انبيا آمدند ما را هدايت و تربيت كنند، اما اگر اخلاق و رفتار و نماز و روزه و عزداري  خود را درست نكنيم و در بازار و سياست خود مشكل داشته باشيم و يا در خانه و خانواده و سبك زندگي اسلامي تربيت  نداشته باشيم، پيرو انبيا خود نيستيم.

وي افزود: امروز برخي افراد سودجو و فرصت طلبي كه نام شيعه را يدك مي كشند كالاهاي اساسي را احتكار مي كنند تا برادران شيعه او در تنگنا باشند تا بتوانند به پول و مال و ثروت برسند.

به گفته وي، افرادي كه امروز كالاهاي اساسي مردم را احتكار مي كنند و يا در بازار ارز و طلا اخلال مي كنند و دست به اختلاس هاي كلان مي زنند اين افراد نه تنها مسلمان و شيعه نيستند بلكه انسان نيستند.

استاد حوزه علميه ادامه داد: اين افراد نام شيعه را يدك مي كشند اما تربيت آنها غربي است چرا كه در نظام تربيتي غرب همه چيز در دايره منفعت است و اين در حالي است كه شيعه اميرمومنان(ع) نه تنها به فكر زندگي خود نيست بلكه اهل ايثار است نه اينكه برخي براي رسيدن به پول و ثروت دست به احتكار مي كنند تا ديگران در تنگنا باشند.

حجت الاسلام حسيني اراكي با اشاره به اينكه امروز در پذيرش زندگي اهل بيت(ع) از خود مقاومت نشان مي دهيم، عنوان كرد: سيماي جامعه ما به لحاط پوشش و لباس و عروسي و جشن تولد و مهماني و كاسبي ها تداعي كننده اين است كه براي پذيرش فرهنگ غربي و زندگي غربي آغوش خود را باز كرده ايم و غربي زندگي مي كنيم اما شعار علوي و حسيني مي دهيم.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه نخستين گام و نخستين نسخه مكتب پوياي تشيع براي تربيت و هدايت انسان نقشه راه دقيق و مهندسي شده اي است كه سنگ بناي هدايت و تربيت انسان را براساس يك نقطه جذب و جاذبه گذاشته كه اين نقطه جذب و جاذبه مانند مغناطيس و آهن رباي قوي دلهاي انسان را به آن نقطه جذب كند.  

حجت الاسلام حسيني اراكي انبيا و اهل بيت(ع) و علما و شهدا بهترين الگوهاي انسان دانست و اظهار داشت: آمريكا و غرب در هجمه سنگين فرهنگي به دنبال ايجاد الگوهاي انحرافي براي جوانهاي ايراني هستند تا دل جوان هاي مسلمان را به سمت و سوي الگوي هاي انحرافي سوق دهند و آنها را از دين و ديانت دور كنند.

وي افزود: هدايت و تربيت بايد در ولايت پذيري محقق شود و اطاعت زن از شوهر در واقع تمرين ولايت پذيري بچه ها است و يكي از مسائلي كه سبب مي شود بچه ها بد ترتيب شوند از دست دادن جايگاه افراد بزرگ و كوچك در خانواده است.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميرکبير يکي از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات