۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۷۳۰۲
امام جمعه راز:

فرهنگ‌سازی برای امور خیر از مصادیق امربه‌معروف است

امام جمعه راز گفت: فرهنگ‌سازی برای اجرای امور خیر و جلوگیری از فساد در جامعه از مصادیق بارز امربه‌معروف و نهی از منکر محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه شهرستان راز و جرگلان، امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان، با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: دهه اول محرم که در آن مردم به سوگواری می‌پردازند دهه امربه‌معروف و نهی از منکر نیز نام‌گذاری شده است و علت آن این است که امام حسین (ع) شهید امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امربه‌معروف فرهنگ‌سازی در کار خیر و نهی از منکر جلوگیری از فسادها است و اگر این دو نباشند هیچ یک از واجبات دینی ما انجام نخواهد شد.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: در سال‌های اخیر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب شد مبنی بر اینکه باید ما در نظارت‌های عمومی مشارکت داشته باشیم و در مسائل اجتماعی دخالت کنیم.

وی تصریح کرد: این دخالت به معنای سرک کشی نیست، اما در برابر منکری که در جامعه صورت می‌گیرد همه مسؤول هستند و همه باید احساس مسؤولیت کرده و بی‌تفاوت نباشند.

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: امروز باید منکرانی چون اخلال اقتصادی و جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن را با تمام قدرت دفع کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، اظهار کرد: بخشی از مشکلات و شرایط نامطلوب اقتصادی امروز مربوط به جنگ روانی و تبلیغاتی است.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: باید عرضه‌کننده بازار به مردم اطمینان دهد که جنس را ارائه می‌دهد؛ زیرا در جامعه اسلامی پنهان کردن کالا معنایی ندارد.

وی افزود: بی‌برنامگی و بی نظارتی مسؤولان در دو نرخی شدن کالاها در بازار از دیگر دلایل گرانی‌های اخیر است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات