۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۷۷۷۵۵
امام جمعه پردیسان:

مردم بصیر ایران اسیر جنگ تبلیغاتی دشمن نمی شوند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: اگر مردم در طول این ۴۰ سال به میدان نیامده و در عرصه‌های مختلف از کشور خود حمایت نمی‌کردند، نظام اسلامی نیز وجود نداشت، بنابراین مهمترین حافظان این انقلاب شکوهمند خود مردم آن هستند.
حجت الاسلام والمسلمین صمصمام‌الدین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به ویژگی‌های دموکراسی غربی اظهار داشت: دموکراسی غربی به دلیل فشار و اختناق موجود در کشورهای غربی مطرح شد.

دموکراسی غربی در نهایت انفعال است

امام جمعه پردیسان ادامه داد: در دموکراسی غرب حکومت مردم بر مردم جریان داشت، نه حکومت خدا بر مردم، این یک واکنش بود و به همین جهت نخستین نمره منفی این دموکراسی، انفعال و عدم کنش‌گری آن است.

وی با بیان‌این که پدید آوردندگان این دموکراسی از آرای مردم نیز وحشت داشتند، گفت: ایده‌پردازان دموکراسی غربی با جاهلیت خود، بشر را در مسیر غلطی انداختند، چراکه جاهلیت یا دچار افراط می‌شود یا دچار تفریط و هر دو نوع آن از غرب صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به تاریخچه دموکراسی مطرح کرد: 15 مدل دموکراسی در تعریف و اجرا وجود دارد که نشانه حیرت و گمراهی جوامع غربی است، به طوری که چین هم با وجود تک حزبی بودن مدعی دموکراسی بوده و حتی نماینده عربستان در سازمان ملل نیز با کمال بی‌شرمی و پررویی ادعای برقراری دموکراسی در حکومت دیکتاتوی عربستان را دارد.

سرگردانی و حیرت در مدل‌های دموکراسی

وی افزود: جوامع غربی با وجود تنوع بسیار زیاد در مدل‌های دموکراسی، در جستجوی معنای درست آن، دچار سرگردانی و حیرت شده‌اند، چراکه تمام الگوهای آنها به بن‌بست رسیده است.

امام جمعه پردیسان تأکید کرد: اگر کشورهای غربی و آمریکا معتقد به برقراری دموکراسی و آزادی در جهان هستند، باید از دخالت در امور کشورهای جهان خودداری کرده و به قوانین دیگر جوامع احترام بگذارند، درحالی که در کل انتخابات جهان دخالت می‌کنند تا فردی مخالف منافع استعمارگران سر کار نیاید.

وی با بیان این‌که بر اساس معنای اصلی دموکراسی، باید نظر مردم هر کشوری مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: چرا فقط فکر، نظر و مدل مستکبران جریان داشته باشد، مگر غربی‌ها چه کسانی هستند که بخواهند برای دیگران تصمیم بگیرند.

تناقض معنای دموکراسی با دخالت در امور دیگر کشورها

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که استعمارگران و مستکبرانی همچون آمریکا و کشورهای غربی 40 سال است که جامعه ایران را تحت فشار و ظلم خود قرار داده‌اند، گفت: در ایران مردم اراده کرده و جمهوری اسلامی را ایجاد کردند و بر اساس دموکراسی حاکم بر غرب، باید به نظر آنها احترام گذاشته شود نه این‌که دائما مسائل داخلی آن را مورد تعرض قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم هر کشوری، نمایشی و زینتی نیستند، بلکه مؤثر بر امور جامعه خود بوده و با بخشش جان و مال خود به دنبال برقراری امنیت، عدالت، سلامتی و رفاه هستند و در ایران نیز خود مردم مؤثر بر تشکیل جمهوری اسلامی بوده، با آن بیعت کرده‌ و به مدت 40 سال کشور خود را از تمام گزندهای دشمنان حفظ کرده‌اند.

تبلیغات مسموم غرب و بصیرت مردم انقلابی

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: مردم ایران دارای بصیرت و معرفت انقلابی بوده و با وجود فشارهای سخت اقتصادی و معیشتی همچنان محکم‌ترین پشتوانه‌های نظام اسلامی هستند، چراکه می‌دانند تبلیغات مسموم دشمن، جای حق و باطل را عوض کرده و گزینه‌های مورد نظر خود را بزک می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مردم در طول این 40 سال به میدان نیامده و در عرصه‌های جنگ تحمیلی، راهپیمایی‌ها، رفع فتنه‌های 88 و 96 و جنگ با تکفیری‌ها در سوریه شرکت نمی‌کردند، نظام اسلامی نیز وجود نداشت، بنابراین مهمترین حافظان این انقلاب شکوهمند خود مردم آن هستند./876/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات