۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۷۸۰۹
حجت الاسلام صادقی واعظ:

ادعای تبعیت از اهل بیت باید همراه با عمل باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ادعای انتظار باید همراه با عمل باشد نه این که تنها انسان ادعای زبانی داشته باشد، گفت: شیعه نباید راه را گم کند و سراغ دکان ها برود، نمی توان ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) داشت و مطابق دستورات آن ها عمل نکرد.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ استاد حوزه علمیه قم جمعه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا(ع) که  در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، نعمت عمر و جوانی را از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت: نباید سرمایه جوانی را تباه کرد.

وی افزود: وقتی جوانان احساس و عواطف خود را نادرست خرج دیگران می کنند و در مسیر شرع قدم بر نمی دارند در واقع جوانی خود را تباه می کنند، ازدواج برای این است که انسان خود را به درستی خرج کند که البته مهم امروز به یکی از سخت ترین کارها تبدیل شده است.

حجت الاسلام صادقی واعظ با اشاره به ویژگی های جامعه منتظر اظهار داشت: جامعه منتظر ویژگی هایی دارد که باید در آن مشاهده شود والا مانند کوفه تنها شعار‌می دهیم و شاید در عمل به گونه ای دیگر عمل کنیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید به سمت امام حرکت کند و هر روز به امام نزدیک تر شود نه این که انتظار داشته باشیم که امام سمت ما بیاید، بر اساس روایت شأن امام مانند کعبه است که افراد برای زیارت آن هزینه و طی مسیر می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ادعای انتظار باید همراه با عمل باشد نه این که تنها انسان ادعای زبانی داشته باشد، ابراز داشت: شیعه علی نباید راه را گم کند و سراغ دکان ها برود، نمی توان ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) داشت و مطابق دستورات آن ها عمل نکرد.

وی لازمه رسیدن به امام زمان(عج) را عمل کردن دانست و عنوان کرد: اگر ادعا زبانی باشد چه بسا انسان مانند اهل کوفه جلوی امام خود بایستد، باید مشخص باشد که تا چه اندازه ادعای تبعیت ما درست است و تا چه اندازه حاضر به هزینه هستیم.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که  ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) الزامات و اقتضائاتی دارد، خاطرنشان کرد: نمی شود ادعای تبعیت از اهل بیت(ع) کرد اما با پدر و مادر بد برخورد داشت و حلال و حرام را رعایت نکرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات