۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۷۹۱۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

عزت در سایه رضایت از مقدرات الهی کسب می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزت و ذلت دست خداوند است، گفت: عزت در سایه رضایت از مقدرات الهی کسب می‌شود.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه گفت: به طور طبیعی انسان به دنبال عزت است.

وی افزود: عزتی که از دنیا کسب شود نابود شدنی است و تنها عزتی بقا دارد که از جانب خداوند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار داشت: به دنبال عزت دنیوی بودن، خود ذلت است. انسان بدون رابطه با خداوند نمی‌تواند به عزت واقعی دست یابد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: گاهی انسان در زندگی فردی و اجتماعی عزت خود را از دست می‌دهد در این هنگام برای آن که عزت برباد رفته‌اش احیا شود تنها باید به سوی خداوند رو کند و با حضرت حق انس بگیرد.

وی اظهار داشت: انسان در همه حال باید خداوند را یاد کند و با او الفت داشته باشد، تسخیر و تحول قلوب تنها با اراده او امکان پذیر است بنابراین اگر انسان از گناه خود توبه کند عزتش حفظ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: استفاده از ابزار غیر الهی برای جلب محبت مغایر با عزت است. آیت الله بهجت همیشه لباس کهنه به تن داشتند ولی محبوب قلوب بودند و این محبوبیت را از اتصالی که با خداوند داشتند کسب کرده بودند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: نخستین گام برای رسیدن به عزت واقعی آن است که انسان به غیر امید نداشته باشد و خداوند را همه کاره امور بداند بر همین اساس اگر خداوند بخواهد به کسی عزت بدهد بطور قطع می‌دهد.

وی اظهار داشت: انسان باید همه امیدش به خداوند باشد و نگاه خود را از زندگی دیگران بردارد و ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودش مقایسه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز داشت: امام باقر(ع) می‌فرمایند: قلب انسان در بین دو انگشت خداوند است هرگونه بخواهد آن را هدایت می‌کند؛ کسب عزت با ژست و عمل زیبایی کسب نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: دانش و ثروت بسیار خوب است اما انسان نباید به آن تعلق خاطر داشته باشد. بدترین ذلت طمع است و عزت در سایه رضایت از مقدرات الهی کسب می‌شود.

وی ابراز داشت: بدترین ذلتها حرص به دنیا است انسان اگر به اندازه دنیا به فکر قیامت باشد دیگر گناه نمی‌کند؛ بنابراین عزت پیدا کردن غیر از طریق خداوند ذلت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات