۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۸۰۸۰
فرمانده سپاه استان در نشستی خبری مطرح کرد؛

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در قم

سردار احمدی با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در قم، از برگزاری رژه نیروهای مسلح استان در بلوار پیامبر اعظم خبر داد.
سردار احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه حضرت علی ا‌بن ابی‌طالب(ع) قم در نشستی خبری که امروز در سالن جلسات ساختمان شهید سعیدی برگزار شد، هفته دفاع مقدس را قطعه‌ای نورانی از تاریخ ملت ایران توصیف کرد و اظهار داشت: ملت ایران در جنگی همه جانبه، منظم و نابرابر که از سوی کشورهای ابرقدرت جهان علیه آن تدارک دیده شد، به پیروزی رسیده و درس خوبی به کشورهای استکباری دنیا دادند.

فرمانده سپاه حضرت علی ا‌بن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به ظرفیت‌های عظیم تجربه شده در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: گسترد‌گی ابعاد جنگ تحمیلی به اندازه‌ای است که تمام حوادث دیگر ذیل آن تعریف می‌شود و هر حادثه‌ای کوچکتر از دفاع مقدس خواهد بود.

وی در ادامه به شعار امسال سپاه در هفته دفاع مقدس اشاره و مطرح کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و به دلیل عبور موفق از تمام مشکلات و سختی‌های جنگ، شعار سال جاری را «ما توانستیم» انتخاب کردیم، چراکه دفاع از میهن ایران و اسلام عزیز را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

سردار احمدی ادامه داد: معنا و پیام «ما توانستیم» این است که اگر شاخصه‌های حاکم بر دفاع مقدس همچون اطاعت از ولی فقیه، وحدت ملت، استفاده از مزیت‌های ملی و در رأس آن باورهای دینی، بر شرایط کنونی کشور حاکم شود، تمام مشکلات را به راحتی می‌توان برطرف کرد، زیرا مشکلات امروز کشور قابل مقایسه با آنچه صدام و دیگر کشورهای سلطه‌گر علیه ملت ایران تدارک دیده بودند، نیست.

وی افزود: فناوری رزم سبب موفقیت کشور نشد، بلکه روح شهادت طلبی، رابطه صمیمی میان امام راحل و رزمندگان و احساس تکلیف بین ملت ایران بود که سبب سربلندی ایران در دفاع مقدس شد و با حذف این عوامل از عرصه جنگ، چیزی برای دفاع باقی نمی‌ماند.

فرمانده سپاه حضرت علی ا‌بن ابی‌طالب(ع) قم با بیان این‌که تلاش دشمن در راستای ایجاد فاصله میان ملت ایران و فضای دفاع مقدس است، گفت: فضای حاکم بر دفاع مقدس در هر عرصه‌ای سبب سربلندی می‌شود، به همین خاطر درصدد تغییر روحیه‌ جوانانی هستند که زمان دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، بنابراین وظیفه بزرگترها حفظ اداب، سبک زندگی و سیره شهدا و رزمندگان است.

وی خطاب به خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه گفت: شما خبرنگاران علاوه بر انجام وظیفه در عرصه خبری، بایستی از اندیشه‌های خود برای تعمیق باورهای حاکم بر رزمندگان دفاع مقدس که آن سربلندی عظیم و پایدار را خلق کردند، استفاده کنید.

سردار احمدی بیان کرد: در رأس تلاش‌هایی که مصمم به انجام آن هستیم، رزمایش تبیینی دستاوردهای دفاع مقدس است، فرماندهان و رزمندگانی که در قید حیات هستند، بایستی معارف ارزشمند شهدا را به مراکزی که تشنه آن هستند، همچون مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد منتقل کرده تا نهضت تبیینی و اطلاع رسانی شکل گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران قم برای هفته دفاع مقدس امسال مطرح کرد: نمایش قدرت نیروهای مسلح و رزمایش آن در قالب رژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) در مراسمی رسمی و با حضور مسئولان نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت علی ا‌بن ابی‌طالب(ع) قم ادامه داد: افتتاح نمایشگاهی بعد از ظهر روز شنبه 31 شهریورماه با حضور مسئولان در نزدیکی کوه خضر با نام مرکز غدیر از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تأثیر نماز و مسجد در تربیت رزمندگان و شهدای دفاع مقدس بیان کرد: بیش از 95 درصد از شهدای دفاع مقدس از مسجد به آن جایگاه رفیع رسیدند، بنابراین امروز نیز بایستی جایگاه و منزلت مسجد احیا شود، از این رو نام نمایشگاه امسال «از محراب تا معراج» گذاشته شده است.

سردار احمدی اضافه کرد: در نمایشگاه امسال دو مطلب متفاوت با سال‌های گذشته است، نخست سالنی برای معرفی بخشی از دستاورهای هسته‌ای قابل ارائه سایت فردو است، بخش دیگر نیز معرفی دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در قالب نمایش است که توسط گروهی از هنرمندان بسیجی و ایثارگر با موضوعات دفاع مقدس و تقابل جبهه انقلاب با جبهه استکبار با نام «مردان آسمانی» انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: تکریم از همرزمان و بازماندگان شهدا انجام خواهد شد و در روز ششم مهرماه نیروهای مسلح به طور باشکوه در نمازجمعه شرکت خواهند کرد، چراکه نماز یکی از مهمترین نماد‌های برجسته دفاع مقدس بوده است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات