۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۸۰۸۵
تداوم هتاکی‌ صهیونیستها به مقدسات؛

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در مسجد حضرت ابراهیم پایکوبی کردند

هزاران نفر از شهرک نشینان صهیونیست با تجمع در صحن حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل در کرانه باختری اقدام به برگزاری جشن و پایکوبی کردند.
هجوم شهرک نشینان به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، سلسله هتاکی های نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات مسلمانان و مسیحیان در اراضی اشغالی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این هتاکی ها، قریب به ۱۵ هزار شهرک نشین صهیونیست در صحن حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل واقع در کرانه باختری تجمع کردند.

طبق اعلام رسانه های فلسطینی، تجمع شهرک نشینان صهیونیست در مکان مذکور به مناسبت اعیاد یهودی صورت گرفت.

این رسانه ها اعلام کردند که شهرک نشینان پس از تجمع در صحن حرم حضرت ابراهیم (ع) در آنجا اقدام به برگزاری جشن و پایکوبی کردند.

بازداشت ۱۰ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خود علیه شهروندان فلسطینی ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در همین راستا به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

طبق اعلام رسانه های فلسطینی، به دنبال این حمله درگیری شدیدی میان صهیونیستها و شهروندان فلسطینی درگرفت.

شاهدان عینی اعلام کردند که ۱۰ فلسطینی بدون تفهیم اتهام از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

عضو سازمان آزادیبخش فلسطین: کینه آمریکا از فلسطین زنان و کودکان بیگناه را هدف قرار می دهد

«حنان العشراوی» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین اقدام مسؤولان آمریکایی در لغو روادید اقامت خانواده «حسام زملط» سفیر فلسطین در آمریکا را محکوم کرد.

عشراوی تأکید کرد که این اقدام رفتاری انتقام جویانه از سوی دولت آمریکا است و نشان می دهد که واشنگتن به حدی از کینه در خصوص مردم و رهبران فلسطین رسیده که این کینه زنان و کودکان بیگناه را هدف قرار می دهد.

وی در ادامه تأکید کرد که مسؤولان آمریکا به سطح جدیدی از تحریم ها دست پیدا کرده اند که خانواده زملط را به صورت غیر انسانی هدف قرار داده که رفتاری بی سابقه در عرف دیپلماتیک به شمار می رود. بر اساس این خبر دو کودک ۷ و ۵ ساله زملط مجبور شده اند مدرسه خود در واشنگتن را ترک کرده و آمریکا را ترک کنند.

عشراوی یادآور شد که مسؤولان آمریکایی به کارمندان دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین ساز و کار بستن دفتر این سازمان در آمریکا را ابلاغ کرده اند و از آنها خواسته کار خود را متوقف کرده و حساب های بانکی خود را مسدود کنند.

یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به «نابلس»/ وقوع درگیری با فلسطینیان

سلسله اقدامات خصمانه صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در جریان این اقدامات خصمانه به نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

به دنبال این حمله درگیری شدیدی میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی درگرفت.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که در جریان این درگیری ۸ جوان فلسطینی به شدت زخمی شدند.

هشتمین راهپیمایی دریایی لغو محاصره نوار غزه برگزار می شود

کمیته تحرکات ملی لغو محاصره نوار غزه از تصمیم خود مبنی بر برپایی هشتمین راهپیمایی دریایی از بندر غزه به سمت مرزهای شمالی خبر داد. 

بر اساس این گزارش، این کمیته در نشست خبری امروز یکشنبه اعلام کرد که این راهپیمایی فردا دوشنبه برگزار می‌شود و حامل پیامی است و آن اینکه باید میانجیگران برای شکستن سد محاصره باریکه غزه گام‌های عملی بردارند. 

کمیته مذکور تصریح کرد که تداوم تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نشانگر این واقعیت است که ملت فلسطین ابتکار عمل را در دست دارد و توان بر هم زدن تمامی محاسبات رژیم اشغالگر قدس دارد. 

کمیته تحرکات ملی لغو محاصره نوار غزه تصریح کرد که تظاهرات بازگشت تا زمان تحقق اهداف خود از جمله لغو این محاصره ادامه خواهد داد./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: مهر

ارسال نظرات