۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۷۸۳۱۴

سندی دیگر از مشارکت دولت ترامپ در کشتار غیرنظامیان یمنی

یک سازمان مدافع حقوق بشر در یمن، طی تحقیقاتی میدانی از مناطق بمباران‌شده از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی در این کشور، قطعاتی از بمب‌های ساخت آمریکا را مستندسازی کرده است.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، شواهد جدیدی دال بر مشارکت غیرمستقیم دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در کشتار ده‌ها غیرنظامی یمنی طی چند سال اخیر وجود دارد.

سازمان دفاع از حقوق بشر موسوم به «موتانا»، که مقر آن در یمن است، اسنادی را منتشر کرده است که قطعات بمب‌های ساختِ آمریکایی را در برخی اماکن مورد حمله ائتلاف سعودی در یمن در سال 2015 نشان می‌دهد.

محققان میدانی سازمان موتانا موارد نقض حقوق بشر، از سوی تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن، را مستندسازی کرده‌اند و از سوی دیگر کارشناسان تسلیحاتی باقیمانده بمب‌ها را در محل هدف قرار گرفته به تصویر کشیده و با استفاده از سریال‌های درج‌شده روی تسلیحات، منبع و هویت این جنگ‌افزارها را شناسایی کرده‌اند.

«آری خانا» سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا می‌گوید این اسناد باید پیامی هشدار دهنده به تمامی آمریکایی‌ها باشد. او در بیانیه‌ای تصریح کرد، بمب‌های آمریکایی بر روی غیرنظامیان بی‌گناه در یمن فرود آمده است؛ ایالات متحده به هواپیماهایی که این بمب‌ها را شلیک می‌کنند، سوخت‌رسانی می‌کند.

آمریکا از اقدامات نظامی عربستان سعودی در جنگ یمن، از طریق سوخت‌رسانی به جنگنده‌های آن و ارائه اطلاعات درباره اهداف مورد نظر و نیز قراردادهای تسلیحاتی میلیاردها دلاری، حمایت می‌کند.

۵ میلیون کودک یمنی با خطر گرسنگی مواجه هستند

سازمان «کودکان را نجات دهید» هشدار داد که بیش از 5 میلیون کودک یمنی با خطر گرسنگی در یمن مواجه هستند.

این سازمان غیردولتی همچنین اعلام کرد که بسته شدن بندر الحدیده جان میلیون ها کودک یمنی را با بحران مواجه خواهد کرد.

چند روز پیش نیز یونیسف(صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) در گزارشی با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار ادامه تجاوزات نظامی رژیم سعودی و متحدانش به یمن و ادامه محاصره این کشور فقیر عربی تاکید کرده است بیش از 11 میلیون کودک یمنی از کمبود غذا در سایه نبود کمک‌های انسان‌ دوستانه رنج می‌برند.

یونیسف هشدار داده است خطر ابتلا به بیمار‌ی‌ها در نتیجه ادامه جنگ علیه یمن، مردم این کشور را تهدید می‌کند.

جنگنده‌های سعودی بندر صیادی در الحدیده را بمباران کردند

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی، بندر صیادی در شهرستان الحوک واقع در استان الحدیده را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی همچنین بار دیگر به شهرستان التحیتا حمله کردند.

اخیرا در جنایت متجاوزان سعودی، 18 ماهیگیر یمنی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که شب گذشته یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک زلزال 1 به تجمعات مزدوران سعودی در صحرای الاجاشر شلیک کرد و تلفاتی به آنها وارد کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات