۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۸۴۳۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

سیاست اقتصادی کشورهای پیشرفته بر مبنای اقتصاد مقاومتی است

استاد حوزه علمیه تنها راهکار برای خروج از بحران اقتصادی را در بهره گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سیاست اقتصادی کشورهای پیشرفته جهان همه بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در شام غریبان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: گاهی در آیات قرآن کریم دو مفهوم استکبار و استضعاف بیان می‌شود.

وی یکی از مهمترین رسالت‌های انبیای الهی را دعوت مردم به عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه غالبا مساله بعثت را به عنوان مساله اعتقادی بیان می‌کنند و این تحریف دین و آغاز سکولاریزم است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه اساس دین برای نابودی طاغوت است، ابراز کرد: نقطه مقابل طاغوت طغیان‌گرانی هستند که انسان‌ها را ضعیف می‌کنند و مهمترین هدف دین در مواجهه با این پدیده شوم قوی کردن انسان‌ها در برابر طاغوت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آخرالزمان مستضعفین حاکم و وارث زمین خواهند شد، اظهار داشت: آخرالزمان دوران افول و نابودی طاغوت و ضعف انسان‌های ضعیف است برای همین فلسفه بعثت انبیا با مساله طاغوت گره خورده تا پیامبران الهی با دیندار کردن مردم آنان را در برابر طاغوت قوی کنند.

وی ادامه داد: هیچ پیامبری نمی‌تواند مردم را به خداوند برساند مگر آن که با استکبار و طاغوت مبارزه کند و مردم را از ضعف نجات دهد. دینی که امروز در نظام آموزشی ما تعلیم و تبلیغ می‌شود یک دین خارج از واقعیت‌های حیات انسانی و حیات اجتماعی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یکی از لوازم ظهور را در قوت گرفتن و انجام فعالیت‌های جمعی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از طرح‌هایی است که جامعه را از نظر اقتصادی قدرتمند کرده و در مقابل فشارهای اقتصادی آسیب ناپذیر می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تصدی گری دولت در امور جامعه جلوه‌ای از طاغوت است، گفت: اقتصاد مقاومتی سبب استقلال اقتصادی کشور می‌شود از این رو تصدی‌گری دولت باید کاهش پیدا کند و اقتصاد مردمی شود. امروز همه کشورهای پیشرفته اقتصاد مقاومتی دارند و آن را به صورت دقیق اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ کدام از دولت‌ها نتوانستند اصل 44 را درست پیاده کنند و بسیاری از قوانین نیز برای اداره بهتر کشور تا کنون اجرا نشده است.

این خطیب مشهور اظهار داشت: امروز جذاب‌ترین خبر گرفتن دزد و اعدام اختلاسگران نیست بلکه بهترین و جذابترین خبر آن است که راه رانتخواری و اختلاس بسته شود این عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: تصدی گری دولت و ضعف در قانون کسب و کار اگر به همین صورت پیش برود اگر صدتا قوه قضاییه قدرتمندتر از قوه قضاییه کنونی هم بیاید نمی‌تواند رانت خواری را کنترل کند. زمانی که تصدی گری دولت زیاد شد و کنترل آن به قوه قضاییه واگذار شد و پرونده‌ها افزایش و کنترل پیچیده شد به طور قطع فسادی که در دولت جریان دارد آدم خود را در قوه قضاییه پیدا می‌کند و قوه قضاییه را نیز به فساد می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه جهاد اقتصادی در قرآن کریم از جهاد نفس مقدم‌تر بیان شده است گفت: در جهاد اقتصادی مردم باید مولد باشند تا بتوانند به آن اقتصاد مقاومتی دست یابند. در اجرای عدالت و قوانین نیز مردم مهمترین نقش را دارند زمانی که حکومت مردمی باشد دیگر نیازی به نظارت گسترده دولت نیست.

وی ادامه داد: دولت و ملت اگر یکی نباشند مردم از زمین خوردن دولت خوشحال می‌شوند اما اگر یکی باشند در مواقع اضطرار اگر دولت نیازمند شود مردم گلیم زیر پای خودشان را می‌فروشند تا نیاز دولت رفع شود نه اینکه با 24 میلیون رای بیاید و بگوید ای مردم لطفا ثبت نام نکنید و مردم سریع بروند و ثبت نام کنند. امام راحل فرمودند: اگر دولت‌ها با مردم درست رفتار کنند هیچ اتفاقی برای دولت نمی افتد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان تاکید کرد: برای تحول کشور باید قوانین پولی و بانکی کشور، قانون کار، قانون مالیاتی، قانون تجارت و قانون مربوط به تامین اجتماعی اصلاح و کنترل شوند و این به عهده مجلس شورای اسلامی است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات