۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۷۸۴۴۴

برگزاری شام غربیان امام حسین (ع) در تاجیکستان

مراسم شام غربیان امام حسین (ع) با حضور محبان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در محل نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.
عزاداری امام حسین سلام الله علیه در تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم شام غربیان امام حسین (ع) با حضور محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محل نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

در مراسم شام غربیان، علاوه بر سفیر، دیپلمات ها، ایرانیان مقیم و سایر محبان اهل بیت (ع) همچنین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور که به منظور شرکت در اجلاس دادستان های کشورهای اعضای سازمان همکاری های شانگهای در تاجیکستان به سر می برد، شرکت کردند.

مراسم شام غریبان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام دکتر محمد سادات منصوری از اساتید حوزه و دانشگاه آغاز شد و سپس ارادتمندان و عاشقان حسین (ع) به صورت دسته جمعی قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری طی سخنانی اتفاقات مهم روز عاشورا، رشادت ها و شهادت های امام حسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین شرایط بازماندگان و اسیران اهل بیت (ع) و کاروان حسینی تشریح کرد.

وی گفت: ایستادگی امام حسین (ع) در برابر ظلم و استبداد باعث جلوگیری از انحراف و حفظ و تداوم اسلام شد. چرا که یزید ملعون سعی می کرد با تحریف دین، اصل اسلام و ارزش های این دین مقدس را از بین برد که نهضت عاشورا مانع تحقق این اهداف شوم شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با گذشت قرن‌ها از واقعه جانسوز کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، نه تنها از اهمیت و جایگاه این واقعه کاسته نشده است، بلکه پیام عاشورا بیش از گذشته گسترده‌تر و آئین‌های عزاداری باشکوه تر می شود.  

در ادامه، حضار این مجلس با سینه زنی و نوحه خوانی در سوگ شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ریختند.

پایان بخش شب های عزاداری ماه محرم در سفارت ایران در دوشنبه شب سوم شهیدان دشت کربلا و همزمان با شب شهادت سید الساجدین حضرت زین العابدین (ع) خواهد بود./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات