۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۷۹۵۲۹

کمپین اروپایی معرفی امام حسین علیه السلام در روز عاشورا

در روز عاشورای حسینی (ع) جمعی از شیعیان ساکن اروپا با برگزاری کمپینی به معرفی امام حسین علیه السلام به غیرمسلمانان پرداختند.
کمپین معرفی امام حسین علیه السلام به غیر مسلمانان در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، در سالرزو شهادت امام حسین علیه السلام جمعی از دانشجویان و فعالین فرهنگی ساکن اروپا در اقدامی منظم و برنامه‌ریزی شده با راه‌اندازیکمپینی تحت عنوان "He is Hussain" (او حسین است) به معرفی امام حسین علیه السلام در سطح شهرهای اروپا پرداختند.

این جمع که گروهی بین‌المللی و متشکل از تعدادی از شیعیان است، با هدف احیا و ترویج فرهنگ حسینی (ع) و معرفی صحیح امام حسین علیه السلام گرد هم جمع شده‌اند. این گروه هرساله در روز دهم محرم (عاشورا) در اقدامی منظم و برنامه ریزی شده در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، نروژ، و هلند به صورت گسترده مراسمی را برگزار می‌کنند. 

هدف اصلی اجرای این کمپین، معرفی صحیح امام حسین علیه السلام و فرهنگ عاشورایی به افراد غیرمسلمان و زدودن تصاویر اسلام‌هراسانه و خشونت‌آمیز از چهره نورانی اسلام و امام حسین علیه السلام است. شعار آنها نیز این عبارت است «من در مصاف با بی عدالتی هستم، آیا به من می‌پیوندی؟».

اعضای کمپین بعد از مطالعه و تحقیق درباره ابعاد قیام حسینی و استفاده از کلاسهای اساتید علوم دینی در کنار دسته‌های عزاداری در شهرهای محل سکونت خود حاضر می‌شوند و با پوشیدن لباس‌های هم‌شکل و شال‌هایی که شعار کمپین روی آنها نوشته شده است، با توزیع گل رز و بطری آب میان ناظران غیرمسلمان، درصورتی که آنها تمایل داشته باشند، درباره اهداف و پیام های قیام حسینی با آنها سخن می‌گویند و برای کسب اطلاعات بیشتر بروشورهایی را به آنها تقدیم می‌کنند.

امسال، همزمانی روز عاشورا و روز جهانی صلح سبب شده است که این کمپین گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و جوانان بیشتری برای مشارکت در آن اعلام حضور کرده‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات